Σχόλια
Εξαώροφα: Νέα δεδομένα απαιτούν επανεκτίμηση της κατάστασης
17/4/2024

Η "ΝΕΑ" δημοτική αρχή να προασπίσει το δημόσιο συμφέρον με περισσότερο ζήλο και μαχητικότητα από εκείνη του ιδιώτη, προς όφελος των συντριπτικά περισσότερων ψηφοφόρων που την ψήφισαν!

Μπάμπης Δαμουλιάνος Ευαγγελάτος
Όχι και εξαώροφα στα Βριλήσσια!
4/4/2024

Εύστοχο σχόλιο!

admin
Όχι και εξαώροφα στα Βριλήσσια!
1/4/2024

Είναι όντως μεγάλο το πρόβλημα. Θα έχετε παρατηρήσεις ότι πέρα από το θέμα του ύψους, στις καινούργιες πολυκατοικίες δεν υπάρχει σχεδόν καθόλου κήπος ή πράσινος περίβολος, ενώ για την εποχή μας αυτό θ

Χαρά Ροβίθη
Γεράσιμος Κακλαμάνης (1940 – 2003): Διαφωτιστικές αχτίδες φωτός στο προπαγανδιστικό σκότος
3/3/2024

Εξαιρετικό...

Εύα Χατζάκη
Αναφορά στο έργο του Γεράσιμου Κακλαμάνη (1940 – 2003)
2/1/2024

Σίγουρα έχουμε υποχρέωση να προωθούμε κείμενα ικανά να αφυπνίζουν τίς συνειδήσεις ατόμων μίας κοινωνίας, η οποία ζεί μέσα στό ψέμμα. Εάν μπορώ να βοηθήσω σε μία τέτοια προσπάθεια, θα το κάνω μετά χαρ

Ζέρβας Δημήτρης

"Καλή Σύζυγος" από το Cine-Δράση

Πέμπτη 2 Μαΐου 2019, 9:00μμ, στο ΤΥΠΕΤ

Αντλώντας έμπνευση από το πολύπαθο παρελθόν της χώρας της, που οι Δυτικοί ισοπέδωσαν και διαμέλισαν βάζοντας να αλληλοσκοτώνονται, με κάθε φύσης προσχήματα, άνθρωποι που για χρόνια μοιράζονταν αγαπημένα τον ίδιο τόπο, η Mirjana Karanovic, σκιαγραφεί με δημιουργικό πάθος ένα πολυεπίπεδο και συγκινητικό πορτρέτο μιας γυναίκας που υποχρεώνεται από τις καταστάσεις να αμφισβητήσει όσα πίστευε ως αλήθεια, να βάλει τη ζωή της σε νέες βάσεις και να βρει νέες ισορροπίες στις σχέσεις της με τους άλλους. Η «Καλή σύζυγος» δεν είναι μια πολιτική ταινία, ούτε ένα καταγγελτικό φιλμ για τον πόλεμο και τα εγκλήματα κατά της ανθρωπότητας. Είναι μια προσωπική αφήγηση, μια ιστορία για τους συμβιβασμούς που κάνουμε όλοι και την άρνηση μας να παραδεχτούμε αρνητικές αλήθειες που αφορούν ανθρώπους που αγαπάμε για να μην ξεβολευτούμε, χάσουμε την επιφανειακή μας γαλήνη και κυρίως αμαυρώσουμε την εικόνα που οι άλλοι έχουν για εμάς και τη ζωη μας. Το σενάριο βασίζεται σε πραγματικά περιστατικά που συνέβησαν στη διάρκεια της εμπόλεμης σύρραξης στην διαμελισμένη πλέον Γιουγκοσλαβία την περίοδο 1992 –1999. Ανάμεσα στα ειδεχθή εγκλήματα που αποκαλύφθηκαν αργότερα ήταν η σύλληψη και εκτέλεση από την ειδική ομάδα «Σκορπιός» της Σέρβικης αστυνομίας 6 Βόσνιων, εκ των οποίων οι τρεις ήταν ανήλικα παιδιά. Η υπόθεση ήρθε στο φως από μια βιντεοκασέτα στην οποία είχαν καταγραφεί ανατριχιαστικές λεπτομέρειες από το στυγερό έγκλημα, ως τρανταχτή απόδειξη ότι στον πόλεμο και ειδικότερα τον εμφύλιο δεν υπάρχουν όρια στην ανθρώπινη κτηνωδία. Την βιντεοκασέτα ανακάλυψε η Μιλένα, η «καλή σύζυγος» του τίτλου η οποία ζούσε ο δικό της μύθο, μέσα σε ένα ιδανικά πλασμένο τεχνητό περιβάλλον, φροντίζοντας επιμελώς να μην γνωρίζει οτιδήποτε κακό συνέβαινε στην πατρίδα της, αγνοώντας τα σημάδια που την καλούσαν να παραδεχτεί τον ρόλο που είχε παίξει στην εθνική τραγωδία ο αγαπημένος της σύζυγος τα χρήματα του οποίου της εξασφάλιζαν για τριάντα και πλέον χρόνια μια όμορφη ζωή σε ένα εύπορο προάστιο του Βελιγραδίου. Δύο σοβαρά γεγονότα όμως θα την αναγκάσουν να δει κατάματα την αλήθεια και να πάρει αποφάσεις που θα συνταράξουν τη ζωή όλων. Αφενός μια σοβαρή ασθένεια θα της χτυπήσει την πόρτα και πιθανότητα θα την φέρει σύντομα να λογοδοτεί στο θεό της τον οποίο φανατικά πιστεύει και σχολαστικά υπηρετεί. Αφετέρου η κυβερνητική απόφαση να αναζητήσει και τιμωρήσει όλους όσοι ενέχονται για εγκλήματα στην διάρκεια του αιματηρού πολέμου, εγκυμονεί κινδύνους και για το σύζυγό της που υπήρξε αξιωματικός. Αν και δεν υπάρχουν αποδείξεις για τη δράση του, η «καλή» σύζυγος θα αρχίσει να συνδέει υπονοούμενα, υποψίες και ενδείξεις που έπεφταν κάθε τόσο στην αντίληψη της, αλλά συνειδητά είχε επιλέξει να αγνοεί για το ρόλο του στις συλλήψεις και τις παράνομες εκτελέσεις στρατιωτών και αμάχων στη διάρκεια των εχθροπραξιών. Η αποκάλυψη της επώδυνης αλήθειας δοκιμάζει αξιοπρέπειες, κλονίζει ισορροπίες, θέτει υπό αμφισβήτηση βεβαιότητες. Η Mirjana Karanovic, η πιο γνωστή μεταπολεμικά ηθοποιός της Σερβίας, είναι πολύ αγαπητή και στο ελληνικό σινεφίλ κοινό αφού εκτός των άλλων έχει παίξει σε ελληνικές παραγωγές όπως «Το δέντρο και η Κούνια». Η «Καλή σύζυγος» είναι η πρώτη της σκηνοθετική απόπειρα στην οποία συνδυάζει ιδανικά τις ιδιότητες ηθοποιού και σκηνοθέτη προς όφελος του τελικού αποτελέσματος. Το φιλμ είναι ένα βραδυφλεγές και έντονο δράμα το οποίο επιτίθεται στην οικογένεια υπενθυμίζοντας ότι αυτή πολύ συχνά κρύβει μέσα της επώδυνα μυστικά και ασυγχώρητα εγκλήματα σε βάρος της κοινωνίας και των ίδιων των μελών της. Η Karanovic εξοπλισμένη με πλούσια ερμηνευτική εμπειρία χειρίζεται χωρίς υπερβολές και υστερίες τη εσωτερική σύγκρουση που οδηγεί τη Μιλένα από την εθελοντική άγνοια και το συμβιβασμό στην αφύπνιση. Το βλέμμα της είναι πλούσιο, η γλώσσα του σώματός της μαρτυρεί με εντυπωσιακή σαφήνεια τη μετάβαση της πληγωμένης αυτής γυναίκας από την σιγουριά στην αξιοπρέπεια. Το φιλμ είχε 11 υποψηφιότητες και κέρδισε 7 Βραβεία (όλα το 2016), ανάμεσά τους το Βραβείο Nespresso Audience Award, ΑrteKino Festival, Βραβείο Best Actress (για την Mirjana Karanovic) και Βραβείο Κοινού στο FEST International Film Festival – National Program, Βραβείο Best Film Μilutin Colic Award, FEST International Film Festival– National Program, Βραβείο Golden Arena, Pula Film Festival, Βραβείο «George Gund III Memorial Central & Eastern European Film Competition», Cleveland International Film Festival, Βραβείο FIPRESCI, Motovun Film Festival 2016. Σερβία, 2016. Διάρκεια: 90’. Σενάριο: Mirjana Karanovic, Stevan Filipovic, Darko Lungulov. Σκηνοθεσία: Mirjana Karanovic. Πρωταγωνιστούν: Mirjana Karanovic, Boris Isacovic, Jasna Djuricic, Bojan Navojec, Hristina Popovic. Από την Πέμπτη 2 Μαΐου, η ώρα προβολής του Cine-Δράση γίνεται 9:00μ.μ. Η νέα ώρα θα ισχύει για τις προβολές Μαΐου, Ιουνίου, Ιουλίου και Αυγούστου. Το CINE ΔΡΑΣΗ εύχεται σε όλους ΚΑΛΟ ΠΑΣΧΑ!...

ΣΧΕΤΙΚΑ: Συμβαίνουν στην πόλη μας
ΣΧΟΛΙΑ
Πείτε μας τη γνώμη σας
Τα σχόλια δημοσιεύονται άμεσα και είναι αποκλειστική ευθύνη του συντάκτη του σχολίου. Οι διαχειριστές της παρούσας ιστοσελίδας διατηρούν το δικαίωμα διαγραφής των σχολίων εκείνων που έχουν διαφημιστικούς σκοπούς, κρίνονται ως ρατσιστικά ή προσβάλλουν πρόσωπα.
Τοιχο-διωκτικά

Έρχονται όλα κάποτε μαζεμένα. Πού να πας τότε; Πού να κρυφτείς; Τι την έκανες την ανεπανάληπτη ζωή σου;

Τάσος Λειβαδίτης - Καντάτα , Κέδρος 1960
Ημερολόγιο Δράσεων και Εκδηλώσεων

Δεν υπάρχουν προγραμματισμένες Δράσεις για τις επόμενες ημέρες...

Newsletter