Κίνηση Δημοτών Βριλησσίων

 
13/7/2019

"Γυναίκα σε πόλεμο" από το Cine - Δράση

Πέμπτη 18 Ιουλίου, 9:00΄μμ, στο Β΄ Γυμνάσιο Βριλησσίων

Το μαχητικό, ευαίσθητο, σουρεαλιστικό, παραμυθένιο αλλά και απόλυτα αληθινό φιλμ «Γυναίκα σε πόλεμο» προσφέρει γέλιο, δράση, ειρωνεία, λεπτή κοινωνική κριτική μέσα από αφηγήσεις που τονίζουν την αλληλεξάρτηση της φύσης με τον άνθρωπο. Μια ανθρώπινη περιπέτεια που έχει στο κέντρο της προσοχής της τη σημασία της ατομικής δράσης στην αντιμετώπιση κορυφαίων κοινωνικών προβλημάτων όπως είναι η προστασία του περιβάλλοντος και η σωτηρία των ανθρώπων από τις δυσμενείς συνέπειες της προϊούσας καταστροφής του.

Το «Woman at War»φιλμ είχε συνολικά 38 υποψηφιότητες και κατέκτησε 25 διεθνή Βραβεία, από τα οποία ξεχωρίζουν το Βραβείο Σεναρίου SACD στο Φεστιβάλ Καννών το 2018 και το Βραβείο LUX του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου την ίδια χρονιά.

Στη σημερινή Ισλανδία η Χάλλα είναι μια 50χρονη, ιδιόρρυθμη και συναρπαστική γυναίκα που δεν συμμορφώνεται σε προκαθορισμένους κοινωνικούς ρόλους και ζει μια διπλή ζωή. Στην πόλη, το Ρέικιαβικ είναι γνωστή και αγαπητή σε όλους ως δασκάλα μουσικής και διευθύντρια της χορωδίας. Ψηλά στα βουνά της πατρίδας της βγάζει τον άλλο μυστικό της εαυτό και γίνεται μια παθιασμένη ακτιβίστρια που έχει κηρύξει με ψυχή και σθένος έναν κρυφό και μεγάλης κλίμακας πόλεμο ενάντια στην τοπική βιομηχανία αλουμινίου, που καταστρέφει τη φύση. Αγωνίζεται μοναχικά δίνοντας μια άνιση μάχη ενάντια σε όλους και όλα, με στόχο τη διάσωση του φυσικού περιβάλλοντος της χώρας της και κατ’ επέκταση της ποιότητας ζωής των συμπολιτών της. Ξεκινώντας από μικρούς βανδαλισμούς, ρίχνοντας έναν ηλεκτροφόρο πυλώνα κάθε φορά με τα βέλη και το συρματόσχοινο, προκαλεί σταδιακά ένα τόσο μεγάλο βιομηχανικό σαμποτάζ, που φέρνει σε δύσκολη θέση την ισλανδική κυβέρνηση και τα επιχειρηματικά σχέδια της. Λίγο, όμως, πριν πραγματοποιήσει την πιο μεγαλεπήβολη και παράτολμη δράση της, παίρνει απρόσμενα ένα γράμμα που την ενημερώνει ότι η αίτηση της να υιοθετήσει ένα παιδί από άλλη χώρα έχει μόλις εγκριθεί. Αυτή η εξέλιξη θα φέρει τη Χάλλα, για πρώτη φορά στη ζωή της αντιμέτωπη με το μέλλον της ως πολίτης και ως μητέρα. Θα καταφέρει να πραγματοποιήσει την επιθυμία της παρά το κυνηγητό από την αστυνομία;

Ο Benedicts Erlingsson είναι Ισλανδός σκηνοθέτης, συγγραφέας και ηθοποιός. Είναι ευρέως γνωστός ως θεατρικός σκηνοθέτης, καθώς και για τους ρόλους του σε θεατρικές παραστάσεις, τηλεοπτικές σειρές και ταινίες. Τα μονόπρακτά του είναι από τα πιο επιτυχημένα στην ιστορία του ισλανδικού θεάτρου. Το «Of Horses and Men», η πρώτη μεγάλου μήκους ταινία του κέρδισε περισσότερες από 20 διεθνείς διακρίσεις, μεταξύ των οποίων το βραβείο Νέων Σκηνοθετών στο Φεστιβάλ του Σαν Σεμπαστιάν το 2013 και το βραβείο του Σκανδιναβικού Συμβουλίου Κινηματογράφου το 2014.

Το «Woman at War» είναι η τρίτη μεγάλου μήκους ταινία του. Η σκηνοθεσία του είναι γεμάτη αναπάντεχες εκπλήξεις και την αναδεικνύει σε εντυπωσιακή και άκρως ενδιαφέρουσα δημιουργία που συνδυάζει με απόλυτη επιτυχία το σουρεαλισμό με την ευαισθησία και καλοστημένες σκηνές δράσης με στοιχεία ισλανδικού χιούμορ που προκαλούν αβίαστα γέλιο. Η σκηνοθετική του ματιά του είναι σταθερή και σίγουρη, η καρδιά του ζεστή και γεμάτη τρυφερότητα, η λογική του ψυχρή αλλά γεμάτη κατανόηση. Κατά μία έννοια, η Χάλλα της ταινίας του, εκτός από μια γυναικεία προσωπικότητα πολυσύνθετη και μαχητική, που διεξάγει έναν διαρκή αγώνα για να βρει το ρόλο της σε ένα σύγχρονο, γοργά μεταβαλλόμενο κόσμο είναι παράλληλα και ένα συλλογικό πορτρέτο της σημερινής Ισλανδίας που αναζητά τη δική της αξιοπρεπή θέση στην σύγχρονη παγκοσμιοποιημένη πραγματικότητα.

Η φωτογραφία του φιλμ είναι καθαρή, αναδεικνύει το ιδιαίτερο γεωγραφικό τοπίο της νησιωτικής αυτής χώρας και σε συνδυασμό με την ιδιαίτερη χρήση της μουσικής το κάνουν να κερδίζει άνετα τις εντυπώσεις. Αλλά το στοιχείο που μετατρέπει ολόκληρη την αφήγηση σε μια πολύ ευχάριστη έκπληξη είναι η αμεσότητα της ερμηνείας της Halldóra Geirharðsdóttir στον διπλό ρόλο της Χάλλα και της αδερφής της. Είναι η καθαρή ματιά της που αναδεικνύει την ηρωίδα της σε έναν απίθανο χαρακτήρα που εμπνέει θάρρος και όρεξη για αγώνα, ανεξάρτητα αν αυτός θα στεφθεί τελικά με επιτυχία ή όχι.


Ισλανδία-Γαλλία-Ουκρανία 2018. Διάρκεια: 101’. Σκηνοθεσία: Benedikt Erlingsson. Σενάριο: Benedikt Erlingsson, Ólafur Egill Egilsson. Πρωταγωνιστούν: Halldóra Geirharðsdóttir, Jóhann Sigurðarson, Davíð Þór Jónsson, Magnús Trygvason Eliasen, Ómar Guðjónsson, Iryna Danyleiko, Galyna Goncharenko, Susanna Karpenko, Jörundur Ragnarsson, Juan Camillo Roman Estrada.


*Οι καλοκαιρινές κινηματογραφικές προβολές του Cine-Δράση πραγματοποιούνται κάθε Πέμπτη στο δροσερό προαύλιο χώρο του φιλόξενου 2ου Γυμνασίου Βριλησσίων, Ταϋγέτου και Ξάνθης, Βριλήσσια, στις 9.00 το βράδυ.


readers  277


Σχόλια (0)


Εισαγωγή σχολίου
Όνομα:

Σχόλιο:



Τα σχόλια δημοσιεύονται άμεσα και είναι αποκλειστική ευθύνη του συντάκτη του σχολίου. Οι διαχειριστές της παρούσας ιστοσελίδας διατηρούν το δικαίωμα διαγραφής των σχολίων εκείνων που έχουν διαφημιστικούς σκοπούς, κρίνονται ως ρατσιστικά ή προσβάλλουν πρόσωπα.

Σάββατο 14 Δεκεμβρίου 2019 H Δράση στο facebook Το κανάλι μας στο YouTube
 
Ακροβάτες στο χαρτί Ακροβάτες στο χαρτί
Cine Δράση

Τελευταία θέματα

Τοιχο-διωκτικά
Τάσος Λειβαδίτης
Γι' αυτό σου λέω... πρέπει να βρεις έναν άλλο τρόπο να, ξεχωρίζεις τους ανθρώπους, όχι να περιμένεις την πράξη - είναι τότε αργά.


Τα σχόλια σας...
Έρχονται μισθοφόροι στα Βριλήσσια;6/12/2019 Λεωνίδας Μάρκογλου
Φύλαξη αντλιοστασίων, μάλιστα. Το πρόβλημα δεν είναι τωρινό, υπάρχει από τότε που κατασκευάστηκαν τα αντλιοστάσια. Εγώ θα μιλήσω για την δεξαμενή στην κορυφή του λόφου των Άνω Βριλησσίων. Επί διοίκησης Ιωαννίδη κάποια «καλόπαιδα» έσπασαν τον έναν από τους δύο αεραγωγούς της δεξαμενής και έριξαν μέσα στο νερό χώματα και πέτρες, με αποτέλεσμα να χρειαστεί να αδειάσει τελείως η δεξαμενή για να καθαριστεί. Και καλά αυτοί έριξαν χώμα και πέτρες, εάν κάποιος «τρελαθεί» ή θέλει να κάνει κακό μπορεί να ρίξει οτιδήποτε θελήσει και να πάμε «αδιάβαστοι» όλοι εδώ στα Άνω Βριλήσσια. Το ίδιο μπορεί να συμβεί και στα άλλα αντλιοστάσια, αλλά δεν ιδρώνει το αυτί κανενός. Το πρόβλημα είναι σοβαρότατο και δεν χωράνε παιχνίδια οποιουδήποτε είδους, έχει «μαλλιάσει» η γλώσσα μας ότι η δεξαμενή χρειάζεται περίφραξη άμεσα και τοποθέτηση αγκαθωτού για να μην μπορεί κανένας να πλησιάσει. Τώρα δεν ξέρω αν θα μπουν φρουροί ή κάτι άλλο, αλλά κάτι πρέπει να γίνει ΑΜΕΣΑ.
Η σπασμένη «γραμμή του δημότη» και η διοίκηση Μανιατογιάννη2/12/2019 Λεωνίδας Μάρκογλου
Θέλω να κάνω ένα σχόλιο σχετικά με το Παροχή υπηρεσίας για την βελτιστοποίηση των διαδρομών αποκομιδής των απορριμματοφόρων» 4.960€. Δηλαδή ο διευθυντής, ο προϊστάμενος και οι τρεις επόπτες τι κάνουν; Δεν μπορούν να ρυθμίσουν τα προγράμματα των απορριμματοφόρων; Αυτή είναι η δουλειά τους.Ποιός ξέρει καλύτερα από αυτούς; Ξέρουν πόσους κάδους έχει ο κάθε δρόμος και πόσα χιλιόμετρα κάνει κάθε απορριμματοφόρο για τη συλλογή τους. Ήμαρτον δηλαδή.
Τι είδαμε στο Φεστιβάλ Ταινιών Μικρού Μήκους Δράμας που έρχεται στα Βριλήσσια!30/11/2019 Μπάμπης Δαμουλιάνος Ευαγγελάτος
Οργισμένα νιάτα! Χωρίς βαθιές αναλύσεις για τα αίτια, μέσα στους κλειστούς δρόμους, τα αδιέξοδα και τρομερά διλήμματα, απλώνουν τις αλήθειες τους στο πανί όπως τις βλέπουν, όπως τις αισθάνονται και μας πετούν στα μούτρα: Την τύφλα μας στην Παιδαγωγική (Ο καραγκιόζης). Την οδυνηρή, την αβάσταχτη απόφαση (Index). Την κατά παραχώρηση κατανόηση και συγχώρηση (Μίλα). Το τι μας περιμένει (Στο δωμάτιο, Το βάρος της θάλασσας). Την γελοιοποίησή μας μέσα σε έναν επί γης και ιδιαίτερα στην πατρίδα μας παράδεισο (Κλεονίκη). Την ευσπλαχνία τους (Chopper). Την νοσταλγική ουτοπία μιας πρωτόγονης ζωής (Καρτ ποστάλ από το τέλος του κόσμου). Τον ζαλισμένο έρωτα από το ορμονικό μαστίγωμα στην εφηβεία μέσα σ’ έναν κόσμο «λαμέ» (I am Mackenzie). Τις ικανότητές τους στο κατώφλι της νιότης (Ο Μάγκας). Ας θυμηθούμε εδώ και «Τα παιδικά χρόνια του Ιβάν» του Ταρκόφσκι. Την αμοιβαία εξομολόγηση δύο θανάσιμων εχθρών από τον Κύπριο Ανδρέα Σιεηττάνη που ξέρει καλά το βαθύ πιστεύω ενός άρρωστου κομματιού του αγγλικού λαού να θεωρεί προέκταση της νησιωτικής του χώρας τις αποικίες βαφτισμένες κατά περίπτωση με διάφορα κίβδηλα ονόματα (Bόρειος Ιρλανδία, Ουαλία και Σκωτία στο Ηνωμένο Βασίλειο, Αυτοκυβέρνητες επικράτειες, Αυτόνομες αποικίες, Αποικίες του στέματος, Προτεκτοράτα κ.ά.) ομνύοντας όλες στον ίδιο βασιλιά ή βασίλισσα. Αυτό το κομμάτι ψήφισε σύσσωμο το Brexit. Tούτα τα λίγα για τα οργισμένα νιάτα, τους μικρομηκάδες στη Δράμα, από το μικρό μέρος της δουλειάς τους που είδαμε στις 21 και 22 Νοέμβρη 2019 στο ΤΥΠΕΤ. Που ίσως να μη μπαίνουν εύκολα στα γνωστά μας κουτάκια! Στις δεκαετίες ή πενταετίες που ακολουθούν με τις κατακλυσμιαίες αλλαγές που νομίζω ότι θα φέρουν, μάλλον είναι αδύνατο να προβλέψουμε την συμπεριφορά τους. Μεγάλη η συμπίεση και το μέλλον άδηλο. Πολύ άσχημο κόσμο τους παραδόσαμε…


Δημοτικές Εκλογές 2019


Δημοτικές Εκλογές 2014


ΓΠΣ Βριλησσίων 2011


Δημοτικές Εκλογές 2010


Παιδεία 2009




Καλλικράτης: απόψεις και θέματα

Η κρίση και το πρόγραμμα σταθερότητας

Το στέκι της Δράσης 

Το νέο στέκι της «Δράσης», Πάρνηθος 21 Βριλήσσια τηλ. 211-116-5797. H δωρεάν δανειστική βιβλιοθήκη και ταινιοθήκη λειτουργεί κάθε Δευτέρα 12:00-2:00μμ, Τρίτη, Τετάρτη και Πέμπτη 6:00-8:00μμ.




   
© 2006 - 2019 Δράση για μια Άλλη Πόλη
Κατασκευή - επιμέλεια ιστοσελίδας: Μάκης Ετζόγλου