Σχόλια
Γεράσιμος Κακλαμάνης (1940 – 2003): Διαφωτιστικές αχτίδες φωτός στο προπαγανδιστικό σκότος
3/3/2024

Εξαιρετικό...

Εύα Χατζάκη
Αναφορά στο έργο του Γεράσιμου Κακλαμάνη (1940 – 2003)
2/1/2024

Σίγουρα έχουμε υποχρέωση να προωθούμε κείμενα ικανά να αφυπνίζουν τίς συνειδήσεις ατόμων μίας κοινωνίας, η οποία ζεί μέσα στό ψέμμα. Εάν μπορώ να βοηθήσω σε μία τέτοια προσπάθεια, θα το κάνω μετά χαρ

Ζέρβας Δημήτρης
Σε εξέλιξη η καταστροφή των πεύκων της Λ. Πεντέλης
24/12/2023

Να υπογειοποιηθούν - υπογειοποιούνται τα καλώδια. Όχι να κόβονται υπεραιωνόβια δένδρα.-

Μιχάλης Πυρουνάκης
Όλα στο φως!
9/12/2023

"Όλα στο φως" για τα προηγούμενα αλλά και για τα μελλούμενα, πριν τις αναθέσεις.

Μπάμπης Δαμουλιάνος Ευαγγελάτος
Τοπίο σε διχασμό (μέρος 2ο)
2/12/2023

Αγαπητά ξαδέλφια. Εάν, με θέλημα θεού, δεν έπεφτε εξ ουρανού ο εκ Ρωσίας ορμώμενος πόντιος Ιβάν ο τρομερός, να διαλύσει την ερυθρή «παράγκα», τώρα ο «δαφνοστεφανωμένος» έφηβος, εκ προοιμίου «διορισμέ

Δημήτρης Καλαμπούκας

"Tο αριστούργημά μου" από το Cine-Δράση

Πέμπτη 16 Ιανουαρίου 2020, 8:15΄μμ στο ΤΥΠΕΤ

Αργεντινή, 2018. Διάρκεια:100΄. Σκηνοθεσία: Gastón Duprat. Σενάριο: Andrés Duprat, Gastón Duprat. Πρωταγωνιστούν: Guillermo Francella, Luis Brandoni, Raúl Arévalo, Andrea Frigerio, María Soldi, Daniela Katz. Η ταινία του Gastón Duprat «Το αριστούργημά μου» είναι μια γλυκόπικρη μαύρη κωμωδία με ένταση, δραματικά στοιχεία, συγκίνηση και πολύ χιούμορ για τη φιλία και τις συνέπειές της. Αφηγείται δύο ιστορίες. Η μία συνδέεται με μια συναρπαστική μεγάλη απάτη στον κόσμο της τέχνης, αντικατοπτρίζει τον διαβρωμένο από το χρήμα καλλιτεχνικό χώρο, τις αντιφάσεις της καλλιτεχνικής δημιουργίας και τα όρια της. Η άλλη αφορά την ιδιαίτερα δυνατή φιλία μεταξύ δυο τελείως διαφορετικών χαρακτήρων. Το εικαστικό πλαίσιο είναι εμπνευσμένο από τον Ρέμπραντ και τον διαβόητο πίνακά του, Η συνομωσία των Μπαταβανών υπό τον Κλαύδιο Κίβιλο (1661-62). Ο σεναριογράφος Andrés Duprat, αδερφός του σκηνοθέτη είναι διευθυντής του Εθνικού Μουσείου Καλών Τεχνών της Αργεντινής και ως εκ τούτου είναι απόλυτα ενημερωμένος για τις εξελίξεις στη σύγχρονη τέχνη. Μεταφέρει τη ζωή του Ρέμπραντ -που εκτός από το έργο του φημίζεται και για την αδυναμία του να διαχειριστεί σωστά τα οικονομικά του- σε σύγχρονο λατινοαμερικάνικο πλαίσιο, αντιστρέφει τους όρους ζωής και θανάτου, περιγελάει και σατιρίζει το εφήμερο της τέχνης, τη χρησιμότητα του έργου, το κενό του καλλιτέχνη, την αέναη αναζήτηση μηνύματος, τα νέα ήθη, τα παλιά και νέα κόλπα. Ο πίνακας αναφέρεται στους Μπαταβανούς, φύλο που ζούσε στην Ολλανδία τα πρώτα χρόνια της εξάπλωσης του Χριστιανισμού και οι οποίοι νίκησαν το 69 π.Χ. τους Ρωμαίους κατακτητές τους. Τον 17ο αιώνα οι Ολλανδοί συνήθιζαν να αναφέρονται στον εμβληματικό αγώνα αυτών των προγόνων τους ως έμπνευση στον δικό τους αγώνα για απελευθέρωση από τους Ισπανούς. Όταν κατέκτησαν την ανεξαρτησία τους οι αρχηγοί των πόλεων παρήγγειλαν τον πίνακα στον Ρέμπραντ τον οποίο και ανάρτησαν στο δημαρχείο του Άμστερνταμ. Ο καλλιτέχνης επέλεξε να απεικονίσει τη στιγμή που οι Μπαταβανοί, σε ένα νυχτερινό τελετουργικό, χτυπώντας τα σπαθιά τους και σηκώνοντας τα ποτήρια τους ορκίζονται στο μονόφθαλμο οπλαρχηγό τους Κλαύδιο Κίβιλο την απόφασή να ανατρέψουν τη ρωμαϊκή κυριαρχία. Στην ταινία μας τώρα, σύμφωνα με το σενάριο τα βασικά πρόσωπα είναι δυο. Ο μοντέρνος γοητευτικός, εκλεπτυσμένος και αρκετά αδίστακτος γκαλερίστας Αρτούρο Σίλβα και ο τρελάρας, δύστροπος, κακομαθημένος και ξεπεσμένος ζωγράφος Ρένζο Νέρβι. Η σχέση τους ξεκινάει από πολύ παλιά. Σήμερα ο Αρτούρο έχει τη δική του γκαλερί στο κέντρο του Μπουένος Άιρες, μια πόλη που τον συναρπάζει, ενώ ο Ρένζο ζει απομονωμένος σε ένα απεριποίητο σπίτι και μισεί οποιαδήποτε μορφή κοινωνικότητας. Οι απόψεις των δύο αντρών είναι απολύτως αντίθετες και δημιουργούν συνέχεια μεταξύ τους μεγάλες εντάσεις και συγκρούσεις. Αλλά προφανώς διαθέτουν ένα μοναδικό τρόπο επικοινωνίας, ώστε μένουν πάντα σπουδαίοι φίλοι, έχουν τη φιλία τους πάνω από όλα και κάνουν τα πάντα για να την υπερασπιστούν. Πάντα προσπαθούν να συνεργαστούν επαγγελματικά αλλά τα αποτελέσματα δεν είναι και επιτυχημένα. Ο Αρτούρο είναι εκείνος που πλειστάκις επιχειρεί να επαναφέρει το φίλο του στο προσκήνιο, ο Ρένζο, όμως, υπονομεύει κάθε απόπειρα, αρνούμενος πεισματικά να ενταχθεί στην αγορά τέχνης και να συμβιβαστεί με τις απαιτήσεις της. Είναι γενική πεποίθηση ότι συχνά η φιλία χαλάει, όταν εμπλέκεται η επαγγελματική συνεργασία, όμως στην περίπτωση των δύο ανδρών, όσα σκαμπανεβάσματα και αν έχει, πάντα στο τέλος διασώζεται και ενισχύεται. Μετά το φιάσκο της ανάθεσης στο Ρένζο της δημιουργίας ενός πίνακα για έναν μεγαλοβιομήχανο και ένα ατύχημα που θα στοιχίσει παραλίγο τη ζωή του, ο Αρτούρο θα σκαρφιστεί, ως ύστατη σωτηρία, ένα μεγάλο κόλπο για τον εύκολο πλούτο του ίδιου και την επαναφορά του ονόματος του φίλου του στο χρηματιστήριο της μοντέρνας τέχνης. Η συνέχεια θα είναι γεμάτη ανατροπές και εκπλήξεις. Ένας φιλόδοξος νεαρός, ο Άλεξ, fan του ζωγράφου και άοκνος ερευνητής της αλήθειας θα βρεθεί ανάμεσα τους και θα λειτουργήσει ως καταλύτης στο κυνήγι του στόχου τους. Ένα ατύχημα θα κάνει ακόμη δυσκολότερη την κατάσταση. Με κατάγματα και αμνησία, ο Ρένζο θα βρεθεί στο νοσοκομείο. Όταν επανέλθει κάπως, θα μεταβιβάσει την ιδιοκτησία όλων των έργων του στον Αρτούρο ως αντάλλαγμα για τα έξοδά του, κάτι που θα προκαλέσει τις υποψίες τού Άλεξ. Υποψίες που θα ενταθούν με τον ξαφνικό θάνατο του καλλιτέχνη και την αστραπιαία άνοδο των τιμών των έργων του. Ο κινηματογράφος της Αργεντινής συνεχίζει να μας εκπλήσσει ευχάριστα και με αυτό το φιλμ που γυρίστηκε μέσα σε 8 εβδομάδες στο Μπουένος Άιρες, στο Ρίο Ντε Τζανέιρο και στο εντυπωσιακό φυσικό τοπίο του Σαν Σαλβαδόρ, από τον σκηνοθέτη Gastón Duprat που πριν τρία χρόνια είχε συν-σκηνοθετήσει το φιλμ Επιφανής Πολίτης, που απέσπασε το Βραβείο Κοινού στο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης. Είναι καλογυρισμένο με ωραίες ερμηνείες, όμορφα πλάνα και χρώματα, έξυπνους διάλογους και ενδιαφέροντες χαρακτήρες. Το σενάριο προχωράει με ανατροπές,ζυγισμένες και μελετημένες, πρωτότυπες, άριστα αφομοιωμένες. Φιλοτεχνεί δύο θαυμάσιους κεντρικούς χαρακτήρες, δύο ζωντανούς ανθρώπους. Το ντουέτο των πρωταγωνιστών Guillermo Francella και Luis Brandoni, διασκεδάζει αφάνταστα στους ρόλους του Αρτούρο και του Ρένζο αντίστοιχα, γεγονός που απολαμβάνει ο κάθε θεατής. Πολύ καλός και ο Ισπανός Raúl Arévalo, στο ρόλο του Άλεξ. Στα θετικά της ταινίας η εξαιρετική φωτογραφία που ως χρώμα και ως κάδρο αναδεικνύει τους ερμηνευτές. *Οι χειμερινές κινηματογραφικές προβολές του Cine-Δράση πραγματοποιούνται κάθε Πέμπτη, 8.15 το βράδυ στην αίθουσα "Ν. Εγγονόπουλος" του πάρκου "Μ. Θεοδωράκης" (ΤΥΠΕΤ), Π. Μπακογιάννη 38-42, Βριλήσσια.

ΣΧΕΤΙΚΑ: Συμβαίνουν στην πόλη μας
ΣΧΟΛΙΑ
Πείτε μας τη γνώμη σας
Τα σχόλια δημοσιεύονται άμεσα και είναι αποκλειστική ευθύνη του συντάκτη του σχολίου. Οι διαχειριστές της παρούσας ιστοσελίδας διατηρούν το δικαίωμα διαγραφής των σχολίων εκείνων που έχουν διαφημιστικούς σκοπούς, κρίνονται ως ρατσιστικά ή προσβάλλουν πρόσωπα.
Τοιχο-διωκτικά

Έρχονται όλα κάποτε μαζεμένα. Πού να πας τότε; Πού να κρυφτείς; Τι την έκανες την ανεπανάληπτη ζωή σου;

Τάσος Λειβαδίτης - Καντάτα , Κέδρος 1960
Ημερολόγιο Δράσεων και Εκδηλώσεων

Δεν υπάρχουν προγραμματισμένες Δράσεις για τις επόμενες ημέρες...

Newsletter