Σχόλια
Καλή Ανάσταση!
15/4/2025

Εξαιρετική η επιλογή του σπουδαίου Τάκη Σινόπουλου και του ''Καιόμενου'' Καλή ΑΝΑΣΤΑΣΗ

Tάκης Μάτσας ''Τιμωρία- κάθαρση- εκδημοκρατισμός''
Η εποχή του «Δεν Γνώριζα», απλά τελείωσε
29/3/2025

Τα τελευταία σύννεφα, τα οποία πιθανόν να έδιναν κάποιο άλλοθι στην «άγνοιά μας», πρέπει να ήταν πριν 5 χρόνια, με την προβολή του social dilemma, που επίσης πραγματεύονταν περίπου το ίδιο θέμα. Από τ

Δ.Κ.
ΤΡΑΓΩΔΙΑ ΚΑΙ ΕΛΠΙΔΑ
26/2/2025

Πολύ ωραίο άθρο κατά την ταπεινή μου γνώμη. Η διαλεκτική μέθοδος σκέψης στην υπηρεσία ΟΛΩΝ!

Μπάμπης Δαμουλιάνος Ευαγγελάτος
Τα προβαδίσματα και το διαζευκτικό ή αντί του εν ελλείψει: Ένα δίλημμα χωρίς περιεχόμενο
18/11/2024

Πράγματι, η Αποκεντρωμένη Διοίκηση, με τις ντιρεκτίβες της, μετατρέπει τους Δήμους σε τηλεκατευθυνόμενα νευρόσπαστα, ανελεύθερους, χωρίς πόρους, αρμοδιότητες, πρωτοβουλία, χωρίς ζωή.. απρόθυμους να ρί

Χαράλαμπος Λαζάνης
Το Πολυτεχνείο ζει
17/11/2024

''Εδώ σωπαίνουν τα πουλιά, σωπαίνουν κι οι καμπάνες, σωπαίνει κι ο πικρός Ρωμιός, μαζί με τους νεκρούς του. Κι απά στην πέτρα της σιωπής, τα νύχια του ακονίζει, μονάχος κι αβοήθητος, της

Τάκης Μάτσας '' ΤΟ ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΟ ΖΕΙ''

«Black Stone». H βραβευμένη ταινία του Σπύρου Ιακωβίδη παρουσία του ιδίου!

Πέμπτη 25 Ιουνίου, 9:00μμ, στο 3ο Δημοτικό Σχολείο Βριλησσίων

Το Cine Δράση συνεχίζει τις καλοκαιρινές του προβολές την Πέμπτη 26 Ιουνίου 2025, στις 9:00μμ, στο 3ο Δημοτικό Σχολείο Βριλησσίων (25ης Μαρτίου & Μακεδονίας) με το «BLACK STONE», πρώτη μεγάλου μήκους ταινία του Ελληνο-Βρετανού Σπύρου Ιακωβίδη με πρωταγωνίστρια την Ελένη Κοκκίδου σε μια μοναδική ερμηνεία στον ρόλο μιας αυθεντικής Ελληνίδας μάνας. Μια ταινία βασισμένη σε μια φανταστική ιστορία που μοιάζει πολύ με αληθινή καθώς πατάει στην καθημερινότητα μιας όχι ασυνήθιστης ελληνικής οικογένειας στην Αθήνα της κρίσης και της παρακμής, μετατρέποντας τα εσωτερικά της μυστικά και ψέματα σε μια θερμή κωμωδία. Ένα ζωντανό, ζωηρό και ανάλαφρο παράθυρο στη σύγχρονη ελληνική τραγωδία με χιούμορ και αισιοδοξία. Μαζί μας στην προβολή ο σκηνοθέτης Σπύρος Ιακωβίδης Το φιλμ ξεκινάει με ένα μοντάζ σε άδεια γραφεία, ατελείωτα χτυπήματα τηλεφώνων, τα οποία και κατεβαίνουν από τη βάση τους για να μην ενοχλούν και μπερδεμένους ανθρώπους, δημιουργώντας έναν στιλ που παραπέμπει περισσότερο στον γλυκόπικρο παραλογισμό Σκανδιναβών σκηνοθετών όπως ο Άκι Καουρισμάκι παρά στον καυστικό σουρεαλισμό που χαρακτηρίζει το σύγχρονο ελληνικό σινεμά. Ένα κινηματογραφικό συνεργείο γυρίζει ένα ντοκιμαντέρ για τα περίπου 49.000 «φαντάσματα» που απασχολούνται στην ελληνική δημόσια διοίκηση. Είναι επίσημα εγγεγραμμένοι υπάλληλοι οι οποίοι φαίνεται να απουσιάζουν μόνιμα από τις θέσεις τους. Αυτή η παράλογη υπόθεση μπορεί να ακούγεται σαν μια σύγχρονη εκδοχή κλασικού σατιρικού μυθιστορήματος, αλλά είναι πραγματικότητα. Το συνεργείο στη συνέχεια επικεντρώνεται σε έναν από αυτούς τους υπαλλήλους-φαντάσματα, τον Πάνο Δολόγλου (Αχιλλέας Χαρίσκος), ο οποίος έχει κάποιες μέρες να εμφανιστεί στην υπηρεσία του, ενώ δεν δίνει σημεία ζωής στην οικογένεια του: την μητέρα του Χαρούλα (Ελένη Κοκκίδου) μια απελπισμένη, κλασικά υπερπροστατευτική και περήφανη γυναίκα εκτός εποχής, προσκολλημένη στις παραδοσιακές αξίες που οι απόγονοί της έχουν απορρίψει κατηγορηματικά και τον μικρότερο ανάπηρο αδελφό του Λευτέρη (Τζούλιο Τζορτζ Κάτση), έναν οξύθυμο χαρακτήρα με μια κάπως ιδιαίτερη αίσθηση του χιούμορ. Οι ντοκιμαντερίστες γίνονται τακτικοί θαμώνες στο οικογενειακό διαμέρισμα του αγνοούμενου, δημιουργώντας έναν στενό δεσμό με τους οικείους του. Ακτινοβολώντας σκυθρωπή χαιρεκακία χωρίς καν να ανοίξει το στόμα της, η Κοκκίδου αρνείται απεγνωσμένα να παραδεχθεί ότι ο αγαπημένος της μεγαλύτερος γιος μπορεί και να είναι ένοχος για όσα κατηγορείται και ακόμα χειρότερα ότι μπορεί να εγκατέλειψε την οικογένειά του για μια καλύτερη ζωή. Ο Πάνος μου «Θα επιστρέψει και τα πράγματα θα επανέλθουν στο φυσιολογικό», διαβεβαιώνει την ομάδα. Όταν οι συνάδελφοί του υποστηρίζουν ότι ο Πάνος είναι ένοχος για οργανωμένη απάτη σε βάρος της κοινωνικής πρόνοιας, εκείνη αρνείται πεισματικά όλες τις κατηγορίες. Και όταν οι φήμες επιμένουν ότι έχει συνεργό μια νεαρή Αφρικανή με την οποία συνδέεται ερωτικά διαμαρτύρεται έντονα: «Δεν μπορούσε να βρει μια Ελληνίδα να του φάει τα λεφτά;». Με τον καιρό, η ευρύτερη δυσλειτουργική οικογένεια της Χαρούλας επεκτείνεται και περιλαμβάνει τον Μιχάλη (Kevin Zans Ansong, Νέγρο του Μοριά), έναν έγχρωμο Έλληνα οδηγό ταξί με καταγωγή από τη Γκάνα, ο οποίος γίνεται ένα είδος αναπληρωτή-αδελφού για τον Λευτέρη και βοηθός της Χαρούλας στο δύσκολο έργο εξυπηρέτησης του ανάπηρου γιου. ελλείψει οποιασδήποτε κρατικής βοήθειας επί του θέματος. Αυτή η σχέση δίνει στον Ιακωβίδη άφθονο περιθώριο να σατιρίσει τον ρατσισμό στη σύγχρονη Ελλάδα, όχι μόνο από κοινωνικά συντηρητικούς ηλικιωμένους όπως η Χαρούλα, αλλά και από νέους φιλελεύθερους. Μία από τις επαναλαμβανόμενες δευτερεύουσες πλοκές της ταινίας περιλαμβάνει μια ομάδα λευκών πολιτικών ακτιβιστών που αυτοαποκαλούνται οι Μαύροι Πάνθηρες της Αθήνας και μάταια παρακαλούν τον Μιχάλη να γίνει το μοναδικό μαύρο μέλος τους. Το «Black Stone» διατυπώνει αυτά τα ευαίσθητα θέματα με τρυφερότητα και ενσυναίσθηση, ειδικά προς την ευγενική Χαρούλα, η οποία καταλαβαίνει ότι η δική της ξενοφοβία έχει τις ρίζες της στην άγνοια και τον αβάσιμο φόβο. Ταυτόχρονα επισημαίνει την ελληνική πραγματικότητα όπου η μάνα και κατ’ επέκταση η οικογένεια μετατρέπεται σε υποκατάστατο ενός δυσλειτουργικού και αναποτελεσματικού κράτους. Καυτηριάζει την κωμικοτραγική προσπάθεια προσαρμογής τής παραδοσιακής οικογένειας στη νέα ελληνική πραγματικότητα σε έναν κόσμο που αλλάζει. Αυτός ο άλυτος κόμπος της τόσο σύνθετης, δυσλειτουργικής και αυτοκαταστροφικής ελληνικής πραγματικότητας, που κάνει τους ήρωές της να νιώθουν ότι οποιαδήποτε απόπειρα επίλυσης, αντιμετώπισης ή διαφυγής, έχει πάντα το ίδιο αποτέλεσμα: να σφίγγει ακόμα περισσότερο ο κόμπος. Κινητήρια δύναμη της ιστορίας είναι η πρωταγωνίστριά μας, η Ελληνίδα μάνα, η Χαρούλα και το σύμπαν της. Η Χαρούλα μοιάζει να χάνει τη θέση της στον κόσμο. Έχει πολλά στο πιάτο της. Αλλά αν αυτό το πιάτο ήταν ποτέ άδειο, η ανησυχία της θα μεγάλωνε και ο ρόλος της θα χανόταν. Και τότε θα έμενε μόνη, με τις επιθυμίες της, τα όνειρά της, αντιμέτωπη με τον εαυτό της, δηλαδή αυτό που φοβάται περισσότερο. Ο φόβος ως αντίθεση στη ζωή. Οι άνθρωποι που φοβούνται να ζήσουν, να αποτύχουν, να κυνηγήσουν τα όνειρά τους, τις επιθυμίες τους, να ανακαλύψουν τον εαυτό τους, γραπώνονται από έναν ρόλο, αποφεύγοντας έτσι να πάρουν πραγματικά τη ζωή τους στα χέρια τους. Έτσι και η Χαρούλα μας. Το φιλμ έκανε την πρεμιέρα του στο διεθνές διαγωνιστικό τμήμα «Meet the Neighbors» του 63ου Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης (2022), κερδίζοντας 4 Βραβεία: Βραβείο ΕΚΚ για Έλληνα Πρωτοεμφανιζόμενο Σκηνοθέτη (εξ ημισείας με την Ασημίνα Προέδρου για το «Πίσω από τις Θημωνιές»), Βραβείο Καλύτερης Ταινίας των Φοιτητών του ΑΠΘ, Βραβείο Κοινού FISCHER Ελληνικής Ταινίας–«Μιχάλης Κακογιάννης», Βραβείο Κοινού FISCHER του διαγωνιστικού τμήματος «Meet the Neighbors». Κέρδισε επίσης Βραβείο κοινού – Ειδική Μνεία Καλύτερης Ταινίας στο Φεστιβάλ Τεργέστης (2023), Βραβείο Emerging Greeks στο Φεστιβάλ Ελληνικού Κινηματογράφου Βερολίνου (2023), Βραβείο Κοινού & Βραβείο Ερμηνείας για την Ελένη Κοκκίδου στο Φεστιβάλ Ελληνικού Κινηματογράφου Σαν Φρανσίσκο 2023, ενώ ήταν υποψήφια για 7 Βραβεία Ίρις της Ελληνικής Ακαδημίας Κινηματογράφου. BLACK STONE Ελλάδα, Μαύρη Κωμωδία, 2022. Διάρκεια: 87΄. Σκηνοθέτης: Σπύρος Ιακωβίδης. Σενάριο: Ziad Semaan, Σπύρος Ιακωβίδης. Πρωταγωνιστούν: Ελένη Κοκκίδου, Τζούλιο Τζορτζ Κατσίς, Kevin Zans Ansong (Νέγρος του Μωριά), Αχιλλέας Χαρίσκος. Εδώ το trailer της ταινίας. *Οι καλοκαιρινές προβολές του Cine-Δράση πραγματοποιούνται κάθε Πέμπτη στις 9.00 το βράδυ, στο 3ο Δημοτικό Σχολείο Βριλησσίων (25ης Μαρτίου & Μακεδονίας)

ΣΧΕΤΙΚΑ: Συμβαίνουν στην πόλη μας
ΣΧΟΛΙΑ
Πείτε μας τη γνώμη σας
Τα σχόλια δημοσιεύονται άμεσα και είναι αποκλειστική ευθύνη του συντάκτη του σχολίου. Οι διαχειριστές της παρούσας ιστοσελίδας διατηρούν το δικαίωμα διαγραφής των σχολίων εκείνων που έχουν διαφημιστικούς σκοπούς, κρίνονται ως ρατσιστικά ή προσβάλλουν πρόσωπα.
Τοιχο-διωκτικά

«Με το κράτος, όταν αυτό αποφασίζει να κάνει κάτι, δεν μπορεί να τα βάλει κανείς. Θα τον ισοπεδώσει».

Γ. Φλωρίδης, υπ. Δικαιοσύνης, 25 Απριλίου 2025, ΣΚΑΪ.
Ημερολόγιο Δράσεων και Εκδηλώσεων

Δεν υπάρχουν προγραμματισμένες Δράσεις για τις επόμενες ημέρες...

Newsletter