Σχόλια
Ανάγκη μέτρων στην περιοχή των Κάτω Βριλησσίων
20/7/2025

Καλησπέρα, Σαν κάτοικος της περιοχής συμφωνώ με το παραπάνω άρθρο εκτός από ένα σημείο: "Οτι η αντιδρομηση της οδού Κρήτης δεν ωφέλησε την περιοχή" .Το λογικό είναι να μην δέχονται τα Βριλήσσια τόσο

Κ.Μ
Καλή Ανάσταση!
15/4/2025

Εξαιρετική η επιλογή του σπουδαίου Τάκη Σινόπουλου και του ''Καιόμενου'' Καλή ΑΝΑΣΤΑΣΗ

Tάκης Μάτσας ''Τιμωρία- κάθαρση- εκδημοκρατισμός''
Η εποχή του «Δεν Γνώριζα», απλά τελείωσε
29/3/2025

Τα τελευταία σύννεφα, τα οποία πιθανόν να έδιναν κάποιο άλλοθι στην «άγνοιά μας», πρέπει να ήταν πριν 5 χρόνια, με την προβολή του social dilemma, που επίσης πραγματεύονταν περίπου το ίδιο θέμα. Από τ

Δ.Κ.
ΤΡΑΓΩΔΙΑ ΚΑΙ ΕΛΠΙΔΑ
26/2/2025

Πολύ ωραίο άθρο κατά την ταπεινή μου γνώμη. Η διαλεκτική μέθοδος σκέψης στην υπηρεσία ΟΛΩΝ!

Μπάμπης Δαμουλιάνος Ευαγγελάτος
Τα προβαδίσματα και το διαζευκτικό ή αντί του εν ελλείψει: Ένα δίλημμα χωρίς περιεχόμενο
18/11/2024

Πράγματι, η Αποκεντρωμένη Διοίκηση, με τις ντιρεκτίβες της, μετατρέπει τους Δήμους σε τηλεκατευθυνόμενα νευρόσπαστα, ανελεύθερους, χωρίς πόρους, αρμοδιότητες, πρωτοβουλία, χωρίς ζωή.. απρόθυμους να ρί

Χαράλαμπος Λαζάνης

"Ένα τραγούδι δεν φτάνει" από το Cine-Δράση της Πέμπτης

Μαζί μας η σκηνοθέτης της ταινίας Ελισάβετ Χρονοπούλου.

Πέμπτη 11 Οκτωβρίου 2018, 8:15΄μμ, στο ΤΥΠΕΤ. Μαζί μας η σκηνοθέτης Ελισάβετ Χρονοπούλου. "Το ύφος της ταινίας είναι το ύφος της τιμιότητας, της καθαρής ματιάς πάνω σε καταστάσεις και αισθήματα. Δεν υμνεί την συγκίνηση και την ανθρωπιά, αλλά μάλλον τις κοιτάζει με καχυποψία... Κλείνω τα βλέφαρα και βλέπω την ταινία με τα μάτια κλειστά. Τραπουλόχαρτα που όπως κι αν τα ρίξεις οδηγούν πάντα στο ίδιο αποτέλεσμα: Είμαστε μεγαλύτεροι από τα λόγια, τις πράξεις, τις αντιδράσεις, τις εκρήξεις μας, μεγαλύτεροι κι απ' τον καλύτερο μας εαυτό." Παναγιώτης Ευαγγελίδης Ελευθεροτυπία- Βιβλιοθήκη 21/11/2003. Βρισκόμαστε στις αρχές του '70, στην Ελλάδα της στρατιωτικής δικτατορίας. Στο πλαίσιο αυτής της απαιτητικής, πολιτικά και κοινωνικά, εποχής, τέσσερις άνθρωποι, ένα παιδί και τρεις ενήλικες, που αγαπιούνται πολύ, καλούνται να ανταποκριθούν στο χρέος που τους επιβάλει η πολιτική κατάσταση και παράλληλα να σταθούν αντάξιοι των αισθημάτων τους. Η 28χρονη Ειρήνη, ανερχόμενη ηθοποιός του θεάτρου, συλλαμβάνεται τον χειμώνα του 1972, από το στρατιωτικό καθεστώς για την αντιστασιακή της δράση και οδηγείται στις φυλακές Κορυδαλλού. Η φυλάκισή της σκάει σαν βόμβα στη ζωή των τριών πιο αγαπημένων της ανθρώπων που μένουν πίσω αναγκασμένοι να υποστούν τις συνέπειες των δικών της επιλογών. Βασικές σχέσεις και αισθήματα κλονίζονται. Οι έννοιες της φιλίας, του έρωτα, της μητρότητας, της πατρότητας συγκρούονται με την επιλογή της ηρωίδας να αγωνιστεί για ελευθερία και δημοκρατία. Η 9χρονη κόρη της Ειρήνης, η Όλγα, που από τη μια στιγμή στην άλλη βρίσκεται ολομόναχη, αντιλαμβάνεται τη φυλάκιση της μητέρας σαν προσωπική εγκατάλειψη. Ο μεγάλος της έρωτας, ο Μανώλης, ο ανεύθυνος και επιπόλαιος πρώην σύζυγός της, που εξακολουθεί να τον λατρεύει, αλλά τον έχει βγάλει απ' τη ζωή της μην αντέχοντας τα ελαττώματά του, βρίσκεται για πρώτη φορά μπροστά στην υποχρέωση να αναλάβει την ευθύνη του παιδιού τους. Στους μήνες που ακολουθούν ο Μανώλης και η Όλγα, δύο σχεδόν άγνωστοι μεταξύ τους άνθρωποι, καταφέρνουν με πολύ κόπο ν' αγαπηθούν και να μάθουν να ζουν μαζί. Η παιδική και αχώριστη φίλη της, η Βάσια θα παίξει καταλυτικό ρόλο στις ισορροπίες που θα αλλάξουν. Όσο διάστημα η Ειρήνη είναι στη φυλακή θα είναι η αντικαταστάτρια της και θα αναπληρώνει το κενό που αφήνει η απουσία. Σιγά-σιγά θα της κλέψει τη ζωή. Τέλος, η ίδια, η Ειρήνη θα ανακαλύψει στη φυλακή άλλες πλευρές του εαυτού της. Όταν αποφυλακίζεται, τον Αύγουστο του 1973, τίποτα δεν είναι όπως το άφησε. Η σκηνοθεσία επικεντρώνεται στον τρόπο που αυτοί οι τέσσερις άνθρωποι, άλλοτε αμήχανα και άλλοτε αποφασιστικά, ισορροπούν στο τεντωμένο σκοινί. Κυρίως όμως ενδιαφέρεται για τα τραύματα που προκαλεί ο εγκλεισμός της μητέρας στην τρυφερή ψυχή της μικρής κόρης. Αναδεικνύει την ευαισθησία και το εύθραυστο που χαρακτηρίζει, πάντα, τις σχέσεις μητέρας-κόρης, τα αδιέξοδα και την ψυχρότητα που προκαλεί η αναγκαστική συναισθηματική απομάκρυνση. Οργανώνει έτσι την αφηγηματική της διαδρομή, γύρω από την νεαρή κόρη. Παρακολουθεί τις διαδοχικές μεταπτώσεις των συναισθημάτων της, την μακρά πορεία από την θερμή σχέση με την μητέρα της που διακόπτεται βίαια με την φυλάκιση, την μάταιη αναζήτηση της, την ψυχρότητα, την αμφιθυμία και τέλος την κατανόηση. Η αλήθεια είναι ότι θα χρειαστεί πολύς καιρός για να μπορέσει η Όλγα, μεγάλη πια και μητέρα η ίδια, να παραμερίσει το θυμό της, να συγχωρέσει και να ανοίξει το δρόμο της συμφιλίωσης. Η Ελισάβετ Χρονοπούλου γεννήθηκε το 1961 στην Αθήνα. Σπούδασε κινηματογράφο στη σχολή Σταυράκου. Από το 1985 εργάζεται ως σκηνοθέτης, σεναριογράφος και μοντέζ. Έχει σκηνοθετήσει τις ταινίες "Μικρή Άρκτος" (2015), "Ο Αννίβας προ των Πυλών" (2011), "Χτες το απόγευμα" (1998), "Να που γίνεται" (1995). Από τις τηλεοπτικές σκηνοθεσίες της ξεχωρίζει το ντοκιμαντέρ "Πολιτικός εγκλεισμός στην Ελλάδα του 20ού αιώνα" (Παρασκήνιο, ΕΡΤ 1998). Το 2013, εξέδωσε το πρώτο της βιβλίο, τη συλλογή διηγημάτων "Φοράει κοστούμι". Στο "Ένα τραγούδι δε φτάνει" (2003), παρά το γεγονός ότι είναι η πρώτη της ταινία μεγάλου μήκους, μπαίνει στην ουσία της ανθρώπινης ψυχής. Φτιάχνει ένα έργο ευαίσθητο και άμεσο που διαθέτει προσεγμένο ρυθμό, μουσική απόλυτα εναρμονισμένη με το θέμα και εξαιρετικές ερμηνείες, από τις οποίες ξεχωρίζουν αυτές του ηθοποιού και μουσικού Γιάννη Κοκιασμένου, της Γωγώς Μπρέμπου, της Φένιας Παπαδόδημα και της μικρής Αλεξάνδρας Κορώνη. Η ταινία εκπροσώπησε τη χώρα μας σε πολλά διεθνή Φεστιβάλ και διοργανώσεις και το 2004, τιμήθηκε με το Βραβείο Καλύτερης Δραματικής Ταινίας στο Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου του Χιούστον. Επίσης έχει τιμηθεί με το Πρώτο Βραβείο Ποιότητας και το Βραβείο Πρωτοεμφανιζόμενου Σκηνοθέτη. Ελλάδα, 2003. Διάρκεια: 118’. Σενάριο-Σκηνοθεσία: Ελισάβετ Χρονοπούλου. Πρωταγωνιστούν: Γωγώ Μπρέμπου, Γιάννης Κοκιασμένος, Αλεξάνδρα Καρώνη, Φένια Παπαδόδημα, Άννα Κουτσαφτίκη, Διώνη Κουρτάκη, Στρατούλα Θεοδωράτου, Κώστας Κάππας, Μπάμπης Γιωτόπουλος. Γεωργία Μαυρογιώργη. Διεύθυνση Φωτογραφίας: Χρήστος Αλεξανδρής. Μουσική: Μανώλης Αγγελάκης, Γιάννης Κοκιασμένος. Οι χειμερινές κινηματογραφικές προβολές του Cine-Δράση πραγματοποιούνται κάθε Πέμπτη, 8.15 το βράδυ στην αίθουσα "Ν. Εγγονόπουλος" του πάρκου "Μ. Θεοδωράκης" (ΤΥΠΕΤ), Π. Μπακογιάννη 38-42, Βριλήσσια.

ΣΧΕΤΙΚΑ: Συμβαίνουν στην πόλη μας
ΣΧΟΛΙΑ
Πείτε μας τη γνώμη σας
Τα σχόλια δημοσιεύονται άμεσα και είναι αποκλειστική ευθύνη του συντάκτη του σχολίου. Οι διαχειριστές της παρούσας ιστοσελίδας διατηρούν το δικαίωμα διαγραφής των σχολίων εκείνων που έχουν διαφημιστικούς σκοπούς, κρίνονται ως ρατσιστικά ή προσβάλλουν πρόσωπα.
Τοιχο-διωκτικά

Η πολιτική ανατροπή στην Ελλάδα θα έρθει όταν η κοινωνία μπορέσει να επεξεργαστεί το συλλογικό ιστορικό τραύμα της, να ξαναφτιάξει την έννοια του «εμείς», και να μετατρέψει τη σιωπή της σε συλλογική φωνή. Συνεπώς, η πολιτική θεραπεία δεν σημαίνει μόνο αλλαγή κυβέρνησης· σημαίνει αλλαγή στον τρόπο που σχετιζόμαστε, θυμόμαστε και χτίζουμε το «εμείς».

Αντώνης Ανδρουλιδάκης
Newsletter