Συμβαίνουν στην πόλη μας
Επιστολή συνδημότη μας επαναφέρει στο προσκήνιο το ζήτημα της επιβάρυνσης της ποιότητας ζωής των κατοίκων
Λάβαμε και δημοσιεύουμε υπόμνημα της συνδημότη μας Σοφίας Φουντουλάκη (την οποία και ευχαριστούμε), για το ζήτημα της περιοχής των Κάτω Βριλησσίων. Όπως θα διαπιστώσει κάθε καλοπροαίρετος αναγνώστης, ανεξάρτητα από τον βαθμό συμφωνίας του με προτάσεις που αναφέρονται, πρόκειται για μια προσέγγιση δομημένη, που καταγράφει έγκυρα την κατάσταση που επικρατεί στη συγκεκριμένη γειτονιά. Μια ματιά αξιοποιήσιμη, που μπορεί να λειτουργήσει ως μια ακόμη αφορμή για συζήτηση και για αποφάσεις εντός του δημοτικού συμβουλίου... ΤΟ ΥΠΟΜΝΗΜΑ: 1) Επανεξέταση της επιβάρυνσης της περιοχής και της ποιότητας της ζωής των πολιτών στα κάτω Βριλήσσια λόγω της αυξημένης διέλευσης οχημάτων κ.λπ. 2) Ανάγκη για λήψη άμεσων μέτρων. Το πρόβλημα που υπάρχει στα κάτω Βριλήσσια είναι γνωστό στη πόλη των Βριλησσίων. Συγκεκριμένα: α) Η υφιστάμενη έξοδος της Αττικής οδού προς Βριλήσσια μέσω της οδού Μακεδονίας έχει επιβαρύνει τραγικά τον ιστό της πόλης, ιδιαίτερα το τμήμα των κάτω Βριλησσίων. Η εν λόγω έξοδος είναι ανάγκη, να γίνουν οι δέουσες ενέργειες από το Δήμο και να κλείσει άμεσα, δεδομένου ότι τα Βριλήσσια αφενός έχουν έξοδο στην οδό Ηρακλείτου και στην Λεωφόρο Πεντέλης και αφετέρου προέχει η ποιότητα ζωής των πολιτών. β) Από την οδό Ηρακλείτου επίσης εισέρχεται μεγάλος όγκος οχημάτων μέσω της οδού Τενέδου και της οδού Μακεδονίας με κατεύθυνση τη Λεωφόρο Πεντέλης κ.λπ με αποτέλεσμα να δημιουργείται καθημερινά και καθ΄ όλη την διάρκεια της ημέρας μία κατάσταση μη ανεκτή για τους κατοίκους της περιοχής. γ) Έχει υποβαθμιστεί σε μεγάλο βαθμό η περιοχή λόγω της τροφοδοσίας των Super Market, διότι καθημερινά ιδιαίτερα τις πρωινές ώρες από τις 5-10 π.μ. περίπου αλλά και καθ’ όλη σχεδόν την διάρκεια της ημέρας διέρχονται φορτηγά αυτοκίνητα μεγάλου κυβισμού, κυρίως από την οδό Μακεδονίας με κατεύθυνση την 25ης Μαρτίου, με προορισμό τη Λεωφόρο Πεντέλης κλπ. δ) Επιγραμματικά αναφέρεται επίσης ότι τα τετράγωνα γύρω από το σταθμό του μετρό (Αγ. Αντωνίου-Τένεδου-Κρήτης-Μακεδονίας-Ψαρών-Θράκης) έχουν μετατραπεί σε ένα απέραντο πάρκινγκ από πολίτες που κάνουν χρήση του μετρό και έτσι στερούνται της δυνατότητας στάθμευσης μόνιμοι κάτοικοι της περιοχής, κυρίως όμως τα φαινόμενα συνιστούν πλήρη υποβάθμιση της περιοχής και της ζωής των πολιτών. Το θέμα χρήζει άμεσης αντιμετώπισης από το Δήμο Βριλησσίων με δημιουργία δημοτικού πάρκινγκ ή άλλης ενδεδειγμένης λύσης. ε) Επισημαίνεται παράλληλα η αυξημένη επικινδυνότητα του τετραγώνου για τους μαθητές του Δημοτικού σχολείου επί του τετραγώνου Μακεδονίας-25ης Μαρτίου–Κρήτης-Σαλαμίνος, λόγω της αυξημένης κίνησης κ.λπ. Η αντιδρόμηση της οδού Κρήτης δεν φαίνεται να ωφέλησε την περιοχή αλλά την επιβάρυνε περαιτέρω. Αξίζει επίσης να επισημανθεί επίσης εδώ το φαινόμενο, όλοι οι παράλληλοι δρόμοι κάτω από την 25η Μαρτίου να είναι μονόδρομοι (Ίμβρου, Ψαρών, Κρήτης κλπ) και να έχουν όλοι ίδια κατεύθυνση από Σαλαμίνος προς Αγ. Αντωνίου, γιατί; Τα επιγραμματικώς προαναφερθέντα έχουν επιβαρύνει στο μέγιστο βαθμό την περιοχή και έχουν υποβαθμίσει τη ζωή των πολιτών ανείπωτα. Είναι αδήριτη ανάγκη: - Η υφιστάμενη έξοδος της Αττικής οδού προς Βριλήσσια μέσω της οδού Μακεδονίας, είναι ανάγκη να γίνουν οι δέουσες ενέργειες από το Δήμο και να κλείσει άμεσα, διότι προέχει η ποιότητα ζωής των πολιτών. - Η πρόσβαση των οχημάτων από Ηρακλείτου προς την οδό Τενέδου με κατεύθυνση προς Λεωφ. Πεντέλης κ.λπ. θα πρέπει να εξετασθεί και να κλείσει ή να αντιμετωπιστεί με υποχρεωτική κατεύθυνση των οχημάτων στην Αττική και όχι να διασχίζει τον ιστό της πόλης ο όγκος των οχημάτων που διέρχεται και να επιβαρύνεται τεράστια η περιοχή. - Nα δρομολογηθεί η κίνηση των οχημάτων τροφοδοσίας των super market με υποχρεωτική κατεύθυνση στην Αττική οδό και όχι να διέρχονται τον ιστό της πόλης καθ’ όλη την διάρκεια της ημέρας και να επιβαρύνεται η περιοχή και η ζωή των πολιτών ή να εξευρεθεί η ενδεδειγμένη λύση που θα αποσυμφορήσει την κατάσταση της περιοχής. - Να εξευρεθεί λύση για την αντιμετώπιση του σοβαρού θέματος στάθμευσης των οχημάτων των μη μόνιμων κατοίκων, είτε με δημιουργία Δημοτικού πάρκινγκ στην περιοχή ή άλλη λύση. Τα σοβαρά αυτά τα θέματα συζητήθηκαν πολλάκις σε συγκεντρώσεις των πολιτών της περιοχής και σε προεκλογικές συγκεντρώσεις. Αφορούν όλους τους κατοίκους της περιοχής και οι διαμαρτυρίες, είναι γνωστό, ότι είναι έντονες. Δυστυχώς, καίτοι γνωστά και σοβαρά τα θέματα δεν έχουν αντιμετωπισθεί και έχουν μείνει μετέωρες υποσχέσεις μέχρι σήμερα. Είναι αυτονόητο ότι στα έργα της Αττικής οδού έπρεπε να είχαν όλα αυτά προβλεφθεί και διαχειριστεί αναλόγως και όχι σήμερα να μην μπορούν οι πολίτες να ζήσουν στην περιοχή τους. Εύχομαι και ελπίζω ότι θα εγκύψουν οι αρμόδιοι στα προαναφερόμενα θέματα, εκτιμώντας ότι η ποιότητα της ζωής των πολιτών είναι θέμα πρώτης προτεραιότητας! Σοφία Φουντουλάκη, Βριλήσσια H Σοφία Φουντουλάκη γεννήθηκε στα Χανιά της Κρήτης. Είναι ζωγράφος και συγγραφέας. Έχει σπουδάσει στο Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών (ΟΠΑ) Οικονομικά-Ασφαλιστικά, Διοίκηση και Διαχείριση Ασφαλιστικών Οργανισμών. Διετέλεσε στέλεχος στον χρηματοπιστωτικό τομέα, από τον οποίο παραιτήθηκε για να ασχοληθεί μονάχα με την Τέχνη. Έχει σπουδάσει Τέχνη στο Ελληνοαμερικανικό Κολλέγιο Αθηνών και στο College Vacalo Art & Design. Έχει παρακολουθήσει Ιστορία Τέχνης με τον Ιστορικό και Θεωρητικό της τέχνης κ. Παντελή Τσάβαλο. Είναι διευθύντρια εικαστικών του ομίλου για την UNESCO Piraeus & Islands, μέλος της UNESCO Τεχνών Λόγου και Επιστημών Ελλάδος, του σωματείου Εικαστικών Καλλιτεχνών Ελλάδος Απελλής και άλλων επιλεγμένων εικαστικών οργανώσεων και σωματείων. Έχει οργανώσει ατομικές εκθέσεις και έχει παρουσιάσει δείγμα του έργου της σε ικανό αριθμό εκθέσεων, Gallery και ιστορικούς χώρους. Έχει βραβευτεί για το εικαστικό της έργο από την Διεθνή Πολιτιστική Ολυμπιάδα στους Δελφούς το έτος 2022, την UNESCO Πειραιώς και Νήσων το 2019 κ.ά. Διατελεί Πρέσβειρα Ειρήνης στο Παγκόσμιο Λογοτεχνικό Φόρουμ για την Ειρήνη και τα Ανθρώπινα Δικαιώματα, Αναπληρωματικό μέλος του Δ.Σ του Παγκόσμιου Φιλοσοφικού Φόρουμ και Πιστοποιημένη Πολίτης της Γης, εντεταλμένη πολιτιστική ακόλουθος του Παγκόσμιου Οργανισμού Πολιτιστικής Διπλωματίας ΙACD.
Κ.Μ
Καλησπέρα, Σαν κάτοικος της περιοχής συμφωνώ με το παραπάνω άρθρο εκτός από ένα σημείο: "Οτι η αντιδρομηση της οδού Κρήτης δεν ωφέλησε την περιοχή" .Το λογικό είναι να μην δέχονται τα Βριλήσσια τόσο μεγάλο οδικό φόρτο .Αν είναι όμως υποχρεωτικό επουδενι δεν πρέπει για λόγους ασφαλείας των μικρων παιδιών να τον παίρνει η Κρήτης.Υπενθυμιζω ότι η Κρήτης έχει την πόρτα του Δημοτικού, του νηπιαγωγείου αλλά και την παιδική χαρά.Αρα είναι άτοπο να λέμε ότι 2 διπλοί δρόμοι δεν αντέχουν την κίνηση αλλά την αντέχει ένας στενός δρόμος 2 τετραγωνων.Και επειδή μένω στην περιοχή συμφωνω με την αντιδρομηση, όσο και αν ακούγεται ότι όλοι οι κάτοικοι της Κρήτης διαφωνούνε, γιατί προέχει η ασφάλεια των παιδιών και όχι το να πίνω καφέ στο μπαλκόνι χωρίς να περνάνε αυτοκίνητα από κάτω!! ΥΓ : από την πόρτα της Κρήτης του Δημοτικού περνάνε τα μικρά παιδιά και τα παιδιά του νηπιαγωγείου...