Σχόλια
Με τους εργαζόμενους, τους κατοίκους, για τα παιδιά!
13/1/2022

Μια απεργία σε ένα Νοσοκομείο Παίδων δεν γίνεται για ψύλλου πήδημα.!Δεν το συνηθίζουν. Η κήρυξή της σημαίνει ότι οι λειτουργοί της υγείας, με τις γνωστές σε όλους μας απαράδεκτες ελλείψεις σε έμψυχη στελέχωση και υλικό, έχουν φτάσει στο απροχώρητο! Τόσο οι δημοτικές αρχές των όμορων δήμων όσο και όλοι οι πολίτες τους, οφείλουν να συμπαρασταθούν με κάθε τρόπο. Η υγεία και κυρίως των παιδιών μας, του υποσχόμενου "αύριο", πάν' απ' όλα!

Μπάμπης Δαμουλιάνος Ευαγγελάτος
Το Νέο Κοινωνικό Συμβόλαιο
13/1/2022

Αγαπητέ κύριε Θωμάκο, Έχετε δίκιο ως προς την παρότρυνση σας σχετικά με την ενδοσκόπηση. Όπως σε όλα τα πράγματα στη ζωή, απαιτείται η καλλιέργεια ενός πνεύματος ισορροπίας μέσω της κοινωνικότητας, της εξωστρέφειας, της καλλιτεχνικής έκφρασης, της διασκέδασης ώστε να είναι η εξωστρέφεια γόνιμη και αποδοτική για τη ζωή του ανθρώπου και όχι αυτοκαταστροφική. Επίσης στη θεραπευτικη διαδικασία παροτρύνουμε τον άνθρωπο να ενδοσκοπεί υποστηριζόμενος από ένα συνεκτικό και συνάμα συμπονετικό επιστημονικό πλαίσιο, ώστε να λαμβάνει ωφέλεια, εμπιστοσυνη και ασφάλεια. Μια τελευταία μου σκέψη να βλέπουμε τη διασκέδαση σαν μια αυθόρμητη, πηγαία ανθρώπινη ανάγκη και όχι προκάλυμμα για να διασκορπίζουμε τον βαθύτερο εαυτό μας (διά + σκεδάννυμι) ώστε να αποφεύγουμε να μάθουμε και να εξελιχθούμε μέσα από τις ωδίνες και τα προσωπικά μας αδιέξοδα.

Μαριάννα Χρυσικακου
Για την μερική εφαρμογή κυκλοφορικών ρυθμίσεων που προβλέπονται από το ΣΒΑΚ
2/1/2022

[2/2]…Προσωπικά, θα ήθελα να εξεταστεί η περίπτωση του Δήμου Χαϊδαρίου, όπου εδώ και μερικούς μήνες έχει υλοποιήσει, σε συνεργασία με τον ΟΑΣΑ, το πιλοτικό πρόγραμμα smart bus, στο οποίο οι κάτοικοι κάνουν κράτηση θέσης σε άμεσο χρόνο, μέσω της εφαρμογής από κινητό τηλέφωνο. -www.cnn.gr/ellada/story/284390/oasa-xiliades-online-kratiseis-theseon-se-leoforeia-meso-toy-smartbus

Δημήτρης Καλαμπούκας
Για την μερική εφαρμογή κυκλοφορικών ρυθμίσεων που προβλέπονται από το ΣΒΑΚ
2/1/2022

Όλα πλέον μπορούν να γίνουν ηλεκτρονικά. Και εφόσον δεν υπάρχει η βούληση από τη Δημοτική Αρχή για διαβούλευση με τους πολίτες, θα πρέπει να αυξηθεί η πίεση είτε θεσμικά (με την κατάθεση πρότασης υπογεγραμμένης από τουλάχιστο 25 άτομα), είτε μέσω πρωτοβουλίας πολιτών, ή και δημοτικών παρατάξεων, όπου θα δοθεί βήμα, σε όσους επιθυμούν, να πουν τη γνώμη τους και να προτείνουν λύσεις. Παρεμπιπτόντως, δείτε το παράδειγμα του Δήμου Ηρακλείου, που το περασμένο καλοκαίρι προσκάλεσε όλους τους ενδιαφερόμενους δημότες του Δήμου Ηρακλείου σε δημόσια διαδικτυακή διαβούλευση σχετικά με το υπό εκπόνηση σχέδιο κυκλοφοριακών ρυθμίσεων για το κέντρο της πόλης του Ηρακλείου ->smartcity.heraklion.gr/el/dimosia-diavoyleysi-gia-tin-kykloforia-sto-kentro-toy-irakleioy ...

Δημήτρης Καλαμπούκας
Για την μερική εφαρμογή κυκλοφορικών ρυθμίσεων που προβλέπονται από το ΣΒΑΚ
30/12/2021

Να θυμίσω, σχετικά, και τα δικαιώματα που απορρέουν απο το άρθρο 6 , παρ. 6 και 7 του Κανονισμού Λειτουργίας του Δημοτικού Συμβουλίου : " 6. Το Δημοτικό Συμβούλιο συζητά υποχρεωτικά προτάσεις που κατατίθενται σ' αυτό από τουλάχιστον είκοσι πέντε (25) άτομα για την επίλυση ζητημάτων αρμοδιότητας του Δημοτικού Συμβουλίου. Ο Δήμαρχος ενημερώνει τους ενδιαφερόμενους για τη σχετική απόφαση που ελήφθη. 7. Το Δημοτικό Συμβούλιο αποφαίνεται επί αναφορών, ερωτήσεων και αιτήσεων, αρμοδιότητάς του, που υποβάλλονται σε αυτό από δημότες και κατοίκους ατομικά ή συλλογικά, εντός προθεσμίας τριάντα (30) ημερών από την κατάθεση τους. " Προσωπικά θα συνυπέγραφα ευχαρίστως μια πρόταση για εκτενή ενημέρωση που θα καταλήγει σε έστω "άτυπο " δημοψήφισμα ,ώστε να φανεί ο βαθμός ενδιαφέροντος αλλά και η γνώμη των πολιτών για το συγκεκριμένο θέμα

Γιώργος Θωμάκος

Σήμερα, Τρίτη 23 Μαρτίου, 8.00μμ το 2ο διαδικτυακό μάθημα με την Ιωάννα Τσιβάκου

Διαδικασίες εξατομίκευσης στις δυτικές κοινωνίες από τον Μεσαίωνα έως τα μέσα του εικοστού.

Το δεύτερο διαδικτυακό μάθημα με την καθηγήτρια (κοινωνιολογία των οργανώσεων) του Παντείου Πανεπιστημίου Ιωάννα Τσιβάκου, υπό τον γενικό τίτλο «Διαφορές και συγκλίσεις μεταξύ του Έλληνα και του δυτικού ατόμου», θα γίνει την Τρίτη 23 Μαρτίου στις 8.00 το βράδυ, με θέμα: Διαδικασίες εξατομίκευσης στις δυτικές κοινωνίες από τον Μεσαίωνα έως τα μέσα του εικοστού. Θα εξηγηθεί η έννοια του δυτικού ατομικισμού από το τέλος του Μεσαίωνα έως την εμφάνιση της ψηφιακής τεχνολογίας. Πώς μια τέτοια διαδικασία συνέβαλε, αφ’ ενός, στην άνοδο της βιομηχανίας και ιδίως στο τρόπο διοίκησης που καλούμε «γραφειοκρατία, και, αφετέρου, στην άνοδο του κλασικού φιλελευθερισμού και στην εργαλειακή λογική. Πρόκειται για τις δομικές και πνευματικές προϋποθέσεις που άλλαξαν τις κοινωνικές σχέσεις και διαμόρφωσαν το σύστημα που καλούμε «καπιταλισμό». Τα διαδικτυακά μαθήματα γίνονται ανά δεκαπενθήμερο και διαρκούν μία ώρα. Για την παρακολούθηση συνδέεστε 5 λεπτά πριν την καθορισμένη ώρα (8.00 μ.μ.) στην ιστοσελίδα της ΔΡΑΣΗΣ στο Facebook:https://www.facebook.com/groups/drasivrilissia Η εκδήλωση κοινοποιείται ελεύθερα. Την επόμενη ημέρα, το βίντεο αναρτάται την επόμενη ημέρα στη σελίδα μας στο youtube, από όπου μπορείτε να παρακολουθήσετε και τα προηγούμενα μαθήματα: https://www.youtube.com/channel/UCxAb2CMkIs7K63LPgRA2F3A. Υπενθυμίζουμε ότι η «ΔΡΑΣΗ» διοργανώνει τα τρία μαθήματα για να συμβάλει στον εορτασμό του 1821 όχι μέσω μιας εξιστόρησης των γεγονότων, αλλά μέσω της πολιτισμικής και θεσμικής ανάλυσης της εποχής και του επαναστατημένου λαού. Τα μαθήματα έχουν ως στόχο την ανάδειξη των πολιτισμικών και κοινωνικών συνιστωσών που διαμόρφωσαν το ελληνικό υποκείμενο κατά τη στιγμή της εθνικής επανάστασης και αυτές που το διαμορφώνουν σήμερα. Θα επικεντρωθούν κυρίως, στον Έλληνα την εποχή που άρχισε ο επαναστατικός αγώνας και στον σημερινό Έλληνα, ιδίως στη νέα γενιά. Ποιοι παράγοντες είχαν και έχουν συγκροτήσει τον τρόπο που αντιλαμβανόταν και αντιλαμβάνεται την πραγματικότητα, ποιες ήταν και είναι οι βαθύτερες πεποιθήσεις και αξίες του; Για να αναδειχθεί αυτό το ζήτημα, θα συγκριθεί ο πολιτισμικός τύπος του Έλληνα με αυτόν του δυτικού ατόμου, προχωρώντας στη διαλεύκανση των διαδικασιών της εξατομίκευσης (ή εξατομικισμού) και των θεσμών που καθόρισαν το τελευταίο. Επιπλέον, επειδή συχνά χρησιμοποιούνται όροι δυσνόητοι για το μορφωμένο μεν, αλλά μη εξειδικευμένο στις κοινωνικές επιστήμες κοινό, θα επιχειρηθεί –ιδιαίτερα για τα δυτικό άτομο- η (κατά το δυνατόν εκλαϊκευμένη) επιστημονική προσέγγιση εννοιών όπως «εξατομίκευση», «δυτική γραφειοκρατία», «νεοφιλελευθερισμός». Προφανώς, σε τρία μαθήματα δεν είναι δυνατόν να αναλυθούν επαρκώς όλα τα ζητήματα, η φιλοδοξία όμως είναι, να δοθούν οι πληροφορίες που θα συμβάλουν στην κατανόηση των ιδιαιτεροτήτων μας αλλά και των αλλαγών που συντελούνται σήμερα στο περιβάλλον μας. Η Ιωάννα Τσιβάκου είναι ομότιμη καθηγήτρια του Παντείου Πανεπιστημίου. Της ακαδημαϊκής της καριέρας προηγήθηκε η απασχόλησή της ως διευθυντικού στελέχους σε πολυεθνικές εταιρείες, όπως και του συμβούλου σε οργανισμούς του δημοσίου. Καθ’ όλη τη διάρκεια της διδασκαλίας της, στο Πανεπιστήμιο Αιγαίου αρχικά και του Παντείου εν συνεχεία, εντρύφησε στην κοινωνιολογία των οργανώσεων. Εστίασε τη μελέτη της στην κοινωνική και ιδεολογική διάσταση των θεσμών και των κοινωνικών σχέσεων, ιδιαίτερα στους σύγχρονους τόπους εργασίας όπου ο εργαζόμενος συμπλέκεται με την ψηφιακή τεχνολογία. Συνεργάστηκε με γνωστά ακαδημαϊκά και ερευνητικά κέντρα των ΗΠΑ και της Μεγάλης Βρετανίας, ενώ είναι μέλος της επιστημονικής επιτροπής διεθνών περιοδικών. Άρθρα της έχουν δημοσιευτεί σε διεθνή και ελληνικά περιοδικά και συλλογικούς τόμους, ενώ βιβλία της έχουν κυκλοφορήσει από τις εκδόσεις «Θεμέλιο», «Νεφέλη» και «Ι. Σιδέρης». Τελευταία της βιβλία από τις εκδόσεις Ι. Σιδέρης, όπου θέτει υπό διερεύνηση δυσμορφίες των ελληνικών θεσμών, όπως και ζητήματα της ελληνικής κουλτούρας, είναι: «Το Γραφειοκρατικό Σκότος: Ο Χρόνος του Νόμου», «Ο ΗΓΕΤΗΣ: ως ενσάρκωση του θεσμού», «Ατομικισμός και Φιλία: Η Ταυτότητα των Νέων Ελλήνων», «Συναίσθημα και Ορθολογικότητα: η ελληνική εμπειρία». Το τελευταίο, είχε παρουσιαστεί ζωντανά, τον Φεβρουάριο του 2020 στο «στέκι» της ΔΡΑΣΗΣ. Είναι κάτοικος Βριλησσίων, με ενδιαφέρον για την πόλη της. Διαφορές και συγκλίσεις μεταξύ του Έλληνα και του δυτικού ατόμου Τρία διαδικτυακά μαθήματα Μάθημα 1ο Τρίτη, 9 Μαρτίου ώρα 20.00 – 21.00 - Το ελληνικό υποκείμενο: Από τα τέλη του Βυζαντίου έως τη στιγμή της επανάστασης. ----------------------------------------------------------------------- Μάθημα 2ο Τρίτη, 23 Μαρτίου ώρα 20.00 – 21.00 - Διαδικασίες εξατομίκευσης στις δυτικές κοινωνίες από τον Μεσαίωνα έως τα μέσα του εικοστού. ----------------------------------------------------------------------- Μάθημα 3ο Τρίτη, 6 Απριλίου ώρα 20.00 – 21.00 - Οι μεγάλες αλλαγές της σύγχρονης εποχής και οι επιρροές τους στο ανθρώπινο υποκείμενο Ευχαριστούμε τον γραφίστα Γιάννη Τσόλκα για τη δημιουργία και προσφορά των αφισών και τον Χάρη Στρατόγλου για την τεχνική υποστήριξη των μεταδόσεων.

ΣΧΕΤΙΚΑ: Συμβαίνουν στην πόλη μας
ΣΧΟΛΙΑ
Πείτε μας τη γνώμη σας
Τα σχόλια δημοσιεύονται άμεσα και είναι αποκλειστική ευθύνη του συντάκτη του σχολίου. Οι διαχειριστές της παρούσας ιστοσελίδας διατηρούν το δικαίωμα διαγραφής των σχολίων εκείνων που έχουν διαφημιστικούς σκοπούς, κρίνονται ως ρατσιστικά ή προσβάλλουν πρόσωπα.
Τοιχο-διωκτικά

Βαδίζοντας προς το μέλλον επιστρέφουμε στο παρελθόν. Έτσι σιγά σιγά - ανυποψίαστα - Ανταμωνόμαστε.

ΧΡΉΣΤΟΣ Ι. ΒΑΤΟΎΣΙΟΣ
Ημερολόγιο Δράσεων και Εκδηλώσεων

Δεν υπάρχουν προγραμματισμένες Δράσεις για τις επόμενες ημέρες...

Newsletter