Σχόλια
Κλείσιμο υποκαταστημάτων ΕΛΤΑ, ένας προδιαγεγραμμένος θάνατος
31/10/2025

Ερήμωσαν τα νησιά μας, ερήμωσαν τα βουνά μας, ερήμωσαν τους κάμπους μας και τώρα προσπαθούν να μας στριμώξουν στα όρια του Δήμου των Αθηνών! Στις πλατείες του φυσικά. Ετοιμαστείτε να γίνουμε σκηνήτες.

Μπάμπης Δαμουλιάνος Ευαγγελάτος
Η ΔΡΑΣΗ επαναφέρει το θέμα της οδού Κρήτης στο δημοτικό συμβούλιο
23/8/2025

Τόσο πολύ ενοχλήτε η εισηγήτρια που πρέπει να κάνει γύρω γύρω την Κρήτης για να πάει στο σπίτι της;Ας έρθει ενα μεσημέρι η αργά το βράδυ στην πλατεία να δει τι γίνεται στην παιδική χαρά (ώρες κοινής

BT
Η ΔΡΑΣΗ επαναφέρει το θέμα της οδού Κρήτης στο δημοτικό συμβούλιο
22/8/2025

Καλησπέρα, για να καταλάβω τι λέτε στο παραπάνω άρθρο .Έκανε καλά ο δήμος με την αντιδρομηση την Κρήτης ή όχι ? Τόσα χρόνια που όλα αυτά τα φορτηγά και η κίνηση που περνάγανε από την Κρήτης κάνατε ανά

Μ.Κ
Ανάγκη μέτρων στην περιοχή των Κάτω Βριλησσίων
20/7/2025

Καλησπέρα, Σαν κάτοικος της περιοχής συμφωνώ με το παραπάνω άρθρο εκτός από ένα σημείο: "Οτι η αντιδρομηση της οδού Κρήτης δεν ωφέλησε την περιοχή" .Το λογικό είναι να μην δέχονται τα Βριλήσσια τόσο

Κ.Μ
Καλή Ανάσταση!
15/4/2025

Εξαιρετική η επιλογή του σπουδαίου Τάκη Σινόπουλου και του ''Καιόμενου'' Καλή ΑΝΑΣΤΑΣΗ

Tάκης Μάτσας ''Τιμωρία- κάθαρση- εκδημοκρατισμός''

«Εμείς Όχι Εγώ» για την εξέγερση του Πολυτεχνείου

Πέμπτη 13 Νοεμβρίου 2025, 8:15΄μμ, ΤΥΠΕΤ

Την Πέμπτη 13 Νοεμβρίου, λίγες μόλις μέρες πριν από την 52η επέτειο της Εξέγερσης του Πολυτεχνείου το Cine Δράση προβάλλει το ντοκιμαντέρ «Εμείς Όχι Εγώ» του Σταύρου Στάγκου, μια συμπαραγωγή του Δήμου Χαλανδρίου και του σκηνοθέτη που αξιοποιεί αρχειακό υλικό που παραχωρήθηκε από την ΕΡΤ. Η αλήθεια είναι ότι όσο απομακρυνόμαστε από την επέτειο των γεγονότων που άλλαξαν τις ζωές και την πορεία του τόπου τόσο η ανάμνηση τους θαμπώνει βοηθούντων εκείνων που θέλουν πάση θυσία να ξεχάσουμε ή να θυμόμαστε την επέτειο ως «τις τελευταίες μέρες, χωρίς μαθήματα, πριν τα Χριστούγεννα». Από την άλλη όσο σκοτεινιάζει και βαραίνει η εποχή μας, όσο η δημοκρατία απειλείται και τα σύννεφα του πολέμου πυκνώνουν, τόσο μεγαλώνει η ανάγκη να επιστρέφουμε σε αυτά και στα μηνύματα τους. Και αυτή εδώ η ταινία, από τις ελάχιστες που αφορούν την ιστορική μνήμη καλύπτει ακριβώς την ανάγκη να θυμόμαστε οι παλιοί, να μαθαίνουν οι νεότεροι και όλοι μαζί να διδασκόμαστε από την ουσία και τη λειτουργία της Εξέγερσης. Το ντοκιμαντέρ «Εμείς, Όχι Εγώ» ανατρέχει στα γεγονότα του Πολυτεχνείου μέσα από προσωπικές αφηγήσεις κυρίως απλών ανθρώπων που συμμετείχαν με τον έναν ή τον άλλον τρόπο σε αυτά: τι είναι αυτό που βίωσαν όσοι συμμετείχαν στα γεγονότα μέσα ή έξω από το Πολυτεχνείο εκείνο το τριήμερο σε σχέση με τους άλλους γύρω τους, πώς λειτούργησαν απέναντι στον κίνδυνο και στην ανάγκη αλληλοβοήθειας, πως συνυπήρξε το αυθόρμητο με το οργανωμένο. Τι στίγματα άφησε στην ψυχή και το μυαλό τους αυτή η έξω από την καθημερινή κανονικότητα εμπειρία, πόσο καθόρισε τον αξιακό τους κώδικα, πόσο τους ενώνει σαν ένα κοινό μυστικό. Συνδυάζει αφηγήσεις των πρωταγωνιστών με ανέκδοτο αρχειακό υλικό από δημόσιες αρχές, φωτογραφικό και κινηματογραφικό υλικό, μέρος του οποίου είναι ελάχιστα δημοσιοποιημένο. Παραθέτει σύντομα στοιχεία χρονολογίου των γεγονότων, όλα μέσα από το πρίσμα της επαναβίωσης της «εμπειρίας» της εξέγερσης. Ταυτόχρονα αναδεικνύει πλευρές του θέματος που ως έναν βαθμό έχουν ήδη φωτιστεί, όπως η έκταση της βίας που ασκήθηκε από τις δυνάμεις καταστολής της χούντας, ο αριθμός των νεκρών και των τραυματιών, ενώ προσκομίζει και νέα στοιχεία, όπως η μετατροπή μιας φοιτητικής διαμαρτυρίας σταδιακά σε μια λαϊκή εξέγερση. Αυτό που φάνηκε πώς είναι αδιαπραγμάτευτο για τους πρωταγωνιστές της, παρά την όποια πίκρα και απογοήτευση του ανεκπλήρωτου οράματος, συνοψίζεται στη φράση «εμείς, όχι εγώ». Εκείνες τις ημέρες της εξέγερσης οι φοιτητές και όσοι συμμετείχαν εξυψώθηκαν στο «εμείς», τόσο ώστε να είναι έτοιμοι να πάρουν τη θέση αυτού που πυροβολήθηκε, όπως δηλώνει κατηγορηματικά ένας εκ των πρωταγωνιστών και βίωσαν την «ιδανική ουτοπία», όπως υποστήριξε κάποιος άλλος. Την ουτοπία της απόλυτης ελευθερίας, της αυτοοργάνωσης, της αλληλεγγύης και της ελπίδας, ίσως γι’ αυτό «το Πολυτεχνείο ενοχλεί ακόμα», όπως διαπίστωσε άλλος συναγωνιστής τους. Το φιλμ έκανε ένα μακρύ ταξίδι στα Φεστιβάλ όλου του κόσμου, όπως Λος Άντζελες, Νέα Υόρκη και άλλα και κέρδισε τα Βραβεία Καλύτερης Σκηνοθεσίας, Καλύτερης Ιστορικής Ταινίας στο World Film Festival (Remember the Future) στις Κάννες, Α’ Βραβείο Ελληνικού Ντοκιμαντέρ Μεγάλου Μήκους και Βραβείο Καλύτερου Μοντάζ Στο 12ο Διεθνές Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Ιεράπετρας (2025 «Εμείς Όχι Εγώ» Ελλάδα, Ντοκιμαντέρ, 2023. Διάρκεια: 113’. Σενάριο-Σκηνοθεσία: Σταύρος Στάγκος. Έρευνα: Ιερώνυμος Λύκαρης. Διεύθυνση Φωτογραφίας: Τάκης Μπαρδάκος. Μουσική: Διονύσης Τσακνής. Μοντάζ: Γιώργος Πατεράκης. Ηχοληψία: Νίκος Πατελάρος. Πληροφορίες: Το χειμερινό Cine-Δράση προβάλει ταινίες κάθε Πέμπτη στην αίθουσα του πάρκου «Μ. Θεοδωράκης» (ΤΥΠΕΤ), Υμηττού & Πλαταιών, Βριλήσσια, στις 8.15 το βράδυ. Κινηματογραφική Λέσχη Βριλησσίων Cine-Δράση

ΣΧΕΤΙΚΑ: Συμβαίνουν στην πόλη μας
ΣΧΟΛΙΑ
Πείτε μας τη γνώμη σας
Τα σχόλια δημοσιεύονται άμεσα και είναι αποκλειστική ευθύνη του συντάκτη του σχολίου. Οι διαχειριστές της παρούσας ιστοσελίδας διατηρούν το δικαίωμα διαγραφής των σχολίων εκείνων που έχουν διαφημιστικούς σκοπούς, κρίνονται ως ρατσιστικά ή προσβάλλουν πρόσωπα.
Τοιχο-διωκτικά

Σήκω ψυχή μου, δώσε ρεύμα, βάλε στα ρούχα σου φωτιά, βάλε στα όργανα φωτιά. Να τιναχτεί σαν μαύρο πνεύμα η τρομερή μας η λαλιά.

Διονύσης Σαββόπουλος
Newsletter