Σχόλια
Εξαώροφα: Νέα δεδομένα απαιτούν επανεκτίμηση της κατάστασης
17/4/2024

Η "ΝΕΑ" δημοτική αρχή να προασπίσει το δημόσιο συμφέρον με περισσότερο ζήλο και μαχητικότητα από εκείνη του ιδιώτη, προς όφελος των συντριπτικά περισσότερων ψηφοφόρων που την ψήφισαν!

Μπάμπης Δαμουλιάνος Ευαγγελάτος
Όχι και εξαώροφα στα Βριλήσσια!
4/4/2024

Εύστοχο σχόλιο!

admin
Όχι και εξαώροφα στα Βριλήσσια!
1/4/2024

Είναι όντως μεγάλο το πρόβλημα. Θα έχετε παρατηρήσεις ότι πέρα από το θέμα του ύψους, στις καινούργιες πολυκατοικίες δεν υπάρχει σχεδόν καθόλου κήπος ή πράσινος περίβολος, ενώ για την εποχή μας αυτό θ

Χαρά Ροβίθη
Γεράσιμος Κακλαμάνης (1940 – 2003): Διαφωτιστικές αχτίδες φωτός στο προπαγανδιστικό σκότος
3/3/2024

Εξαιρετικό...

Εύα Χατζάκη
Αναφορά στο έργο του Γεράσιμου Κακλαμάνη (1940 – 2003)
2/1/2024

Σίγουρα έχουμε υποχρέωση να προωθούμε κείμενα ικανά να αφυπνίζουν τίς συνειδήσεις ατόμων μίας κοινωνίας, η οποία ζεί μέσα στό ψέμμα. Εάν μπορώ να βοηθήσω σε μία τέτοια προσπάθεια, θα το κάνω μετά χαρ

Ζέρβας Δημήτρης

Επί τόπου παρουσία

Αριστερά και Εκκλησία: Μια ανατρεπτική συζήτηση στο χώρο της Δράσης, Πίνδου 30 & Μαραθώνος, Βριλήσσια, την Τρίτη 23 Ιουνίου, 8.30μμ.

Ξεκινώντας έναν νέο κύκλο συζητήσεων, κυρίως για πολιτικά ζητήματα, η «Δράση» αποφάσισε για την περίοδο των καλοκαιρινών μηνών, (λόγω και της δραματικής έλλειψης διαθέσιμων δημοτικών χώρων), να αξιοποιήσει τον κήπο στο χώρο της, (Πίνδου 30 & Μαραθώνος), αποσκοπώντας στην ακόμη πιο άμεση επικοινωνία μεταξύ ομιλητών και κοινού. Η πρώτη από αυτές θα διεξαχθεί την Τρίτη 23 Ιουνίου, στις 8.30 το βράδυ, ψηλαφώντας ένα ζήτημα που σπάνια αγγίζεται, τη σχέση Εκκλησίας και Αριστεράς. Σκοπός δεν είναι μόνο μια ακόμη συζήτηση φιλοσοφικού περιεχομένου: Με τα χρόνια, εστιάζουμε στην ανάγκη συγκρότησης της Πόλης ως τόπου κοινωνικοποίησης, ανάπτυξης πρωτοβουλιών, παραγωγής πολιτισμού και πολιτικής. Έτσι, επιχειρούμε να ανιχνεύσουμε τη δυνατότητα επικοινωνίας ανάμεσα σε διαφορετικούς «χώρους» της κοινότητας. Γιατί, η στειρότητα στους τρόπους προσβάλλει και τους τόπους και η ακοινωνησία κτίζει τόπους ακατοίκητους, με τη φυγή να γίνεται «τρόπος ζωής» πολύ πριν πάρει τη μορφή του άστεγου ή του άπορου. Εισηγητές: Θανάσης Παπαθανασίου, αρχισυντάκτης της Σύναξης και Βασίλης Ξυδιάς, συνεργάτης στο ίδιο περιοδικό, θεολόγοι καθηγητές στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, από επιλογή και οι δύο, που αισθάνονται οικεία, τόσο σαν μέλη της Εκκλησίας, όσο και των κινημάτων της αριστεράς, συγχωνεύοντας αβίαστα στη ζωή τους και τους δύο χώρους στην ίδια αποστολή. Βιογραφικά ομιλητών: Θανάσης Παπαθανασίου: Γεννήθηκε στην Αθήνα. Σπούδασε Νομική (1982) και Θεολογία (1986) στην Αθήνα και είναι Διδάκτωρ Θεολογίας (1991) του Πανεπιστημίου Αθηνών. Μετά από επαγγελματική περιπλάνηση στο χώρο της νομικής εντάχθηκε, το 1992, στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση, ως θεολόγος καθηγητής στο Λύκειο Ζεφυρίου Δυτικής Αττικής. Είναι αρχισυντάκτης της «Σύναξης» από το 1998. Επί οκταετία (2000-2008) δίδαξε με απόσπαση στην Ανωτέρα Εκκλησιαστική Σχολή Αθηνών και στη συνέχεια στην Ανωτάτη Εκκλησιαστική Ακαδημία Αθήνας. Είναι δημοτικός σύμβουλος Βύρωνα, εκλεγμένος με τη Δημοτική Κίνηση «Στάση Βύρωνα» και πρόεδρος της Δημοτικής Επιτροπής Παιδείας (ΔΕΠ) Βύρωνα. Από το 2008 διδάσκει στο Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο. Έχει δημοσιεύσει βιβλία και μελέτες στην Ελλάδα και στο εξωτερικό. Το πιο πρόσφατό του επιγράφεται «Η ρήξη με το μηδέν. Σφηνάκια πολιτικής θεολογίας» (εκδ. Αρμός, Αθήνα 2015). Βασίλης Ξυδιάς Γεννήθηκε το 1955 στην Αθήνα. Είναι θεολόγος καθηγητής στη Μέση Εκπαίδευση, πτυχιούχος της Θεολογικής Σχολής του Πανεπιστημίου Αθηνών. Επίσης έχει πτυχίο Ηλεκτρολόγου Μηχανικού ΕΜΠ και είναι υποψήφιος διδάκτωρ Πολιτικής Φιλοσοφίας στο Πάντειο Πανεπιστήμιο. Από το 1986 έως το 2005 εργάστηκε ως μηχανικός, σύμβουλος οργάνωσης και ανάπτυξης. Ασχολήθηκε κυρίως με την τοπική αυτοδιοίκηση και με προγράμματα τοπικής ανάπτυξης, ιδιαίτερα στους τομείς του πολιτισμού και του εναλλακτικού τουρισμού. Την ίδια περίοδο διετέλεσε Γενικός Διευθυντής της Εταιρείας Ανάπτυξης Δυτικής Ελλάδας (1989) και Διευθύνων Σύμβουλος του Δικτύου Οδύσσεια (1998-2002), ενώ επίσης εργάστηκε στην Ελληνική Εταιρεία Τοπικής Ανάπτυξης και Αυτοδιοίκησης (1986-1991) και στην Αγροτουριστική (2002-2004). Συμμετείχε στο φοιτητικό κίνημα της μεταπολίτευσης και υπήρξε μέλος του Κεντρικού Συμβουλίου της ΕΦΕΕ (1981-1983). Παράλληλα συμμετείχε σε διάφορες απόπειρες εναλλακτικής δημοσιογραφίας. Έχει εκδοθεί το βιβλίο του "Βαλκανική Κοινοπολιτεία" (Δόμος, 1994), ενώ κείμενά του έχουν δημοσιευθεί στα περιοδικά Σύναξη, Αναλόγιον, Άρδην, Λεβιάθαν, Νέα Κοινωνιολογία, Cogito, Journal of the Hellenic Diaspora και Αντί και Οικονομικός Ταχυδρόμος (κυρίως μεταξύ 1983-1985). Τα τελευταία χρόνια αρθρογραφεί συχνά στην εφημερίδα "Δρόμος της αριστεράς".

ΣΧΕΤΙΚΑ: Συμβαίνουν στην πόλη μας
ΣΧΟΛΙΑ
  1. Γιάννης Τσούτσιας
    24 Ιουνίου 2015, 13:32

    Κυριολεκτικά, εγκαίνια χθες, του ανανεωμένου κήπου της Δράσης, που με τη φροντίδα του Γιάννη (Τσίχλα), Θωμά, Λεωνίδα, Ρήγα και Λάμπη, μετατράπηκε σ' ένα χώρο ικανό να φιλοξενεί -το καλοκαίρι- εκδηλώσεις των 70-80 ατόμων. Μέχρι και mini μικροφωνική αποκτήσαμε! Σχετικά λίγος κόσμος για τις δυνατότητές μας μεν, (25 δημότες), μεγάλο ενδιαφέρον δε, πολλές ερωτήσεις και 3 ώρες συζήτησης. Εξαιρετικοί οι εισηγητές: Θανάσης Παπαθανασίου και Βασίλης Ξυδιάς. Και εις άλλα! Να είσαι καλά κι εσύ γενναιόδωρε Δημοσθένη!

  2. Θανάσης Ν. Παπαθανασίου
    24 Ιουνίου 2015, 11:34

    Η συνάντηση ήταν μεγάλη χαρά. Τον χώρο εμψύχωναν άνθρωποι που ένοιωσα προνόμιο τη γνωριμία τους. Έγνοια για τα κριτήρια, δίψα για πράξη με νόημα, ανοιχτότητα... Να πω, καλή αντάμωση;

  3. Δημοσθένης Μπούκης του Γιάννη
    24 Ιουνίου 2015, 08:35

    Ήταν μια εξαιρετική βραδιά. Οι εισηγητές βαθυστόχαστοι, αλλά όχι απόμακροι, ανέπτυξαν τις απόψεις τους και απάντησαν στις ερωτήσεις των ακροατών. Ο φιλόξενος και φροντισμένος χώρος (εσωτερικό και κήπος) της «Δράσης» πρόσφερε μια ενδιαφέρουσα βραδιά προβληματισμού και αναζήτησης. Σας ευχαριστούμε.

  4. Αθηνά Κρικέλα
    17 Ιουνίου 2015, 16:26

    Από άρθρο του Α. Αναγνωστάκη....."Η αναγνώριση λοιπόν της αμοιβαίας εγκυρότητας και αυτονομίας τόσο της επιστήμης όσο και θρησκείας, η κάθε μία στο χώρο της, σύμφωνα με τις απόψεις τόσο των σύγχρονων εκκλησιαστικών ταγών όσο και πιστών επιστημόνων, πρέπει να γίνει αποδεκτή ως προϋπόθεση και ως βάση για μια θετική συνύπαρξη και σχέση μεταξύ των δύο αυτών χώρων του ανθρώπινου πολιτισμού, ως βάση για ένα δύσκολο αλλά αναγκαίο διάλογο. Αλλά τι σημαίνει και πως κατανοείται η εγκυρότητα και η αυτονομία τόσο της επιστήμης όσο και της θρησκείας μεταξύ τους όταν την ίδια στιγμή, οι ίδιοι που την διακηρύσσουν μετατοπίζονται στην ιδιοποίηση επιστημονικών κατακτήσεων από τη σύγχρονη φυσική, τη βιολογία, τα μαθηματικά και την κοσμολογία για να αποδείξουν την ύπαρξη του Θεού; Και είναι αυτός ο επιδιωκόμενος ιστορικός συμβιβασμός που καθορίζει τη στάση της εκκλησίας ή η αρχή ότι «πλέον αποστολή μας, είναι να υπενθυμίζουμε στους πιστούς ότι δεν υπάρχει τίποτα να φοβούνται την επιστήμη»; Και τι συνεπάγεται στην αντιμετώπιση της επιστήμης από την εκκλησία η ρήση πως «πλέον δεν έχουμε να φοβηθούμε τίποτα από την επιστήμη»; Μπορεί τελικά να υπάρξει μια τέτοια εγκυρότητα, συνύπαρξη και αυτονομία;" Α.Α.

  5. Χαράλαμπος Λαζάνης
    15 Ιουνίου 2015, 13:21

    Οι ιερείς, ειδικά από τις τοπικές ενορίες του δήμου, θα είναι οπωσδήποτε ευπρόσδεκτοι στην εκδήλωση κι αν το θελήσουν θα έχουν την ευκαιρία να παρέμβουν στη συζήτηση που θα ακολουθήσει εκθέτοντας την άποψη και τις εντυπώσεις τους. Πάντως οι ομιλητές δεν θα προσέλθουν ως «επιστήμονες-θεολόγοι» αλλά ως πιστοί (επιστήμονες και θεολόγοι) και βέβαια ως κοινωνικά και πολιτικά ενεργοί συμπολίτες μας. Θα μας μιλήσουν με όρους «πολιτικής θεολογίας» η οποία (αντιγράφω από το οπισθόφυλλο του νέου βιβλίου του ενός εκ των δύο ομιλητών): «δεν είναι κομματικός λόγος διατυπωμένος με θεολογικό γλωσσάρι, δεν είναι καν κάποιο ιδιαίτερο «είδος» θεολογίας. Είναι καθαυτήν η θεολογία ως ανάσα της χριστιανικής πίστης, που, με ακέραιο το μεταφυσικό φορτίο της, συναντιέται και αναμετριέται με το άδικο του αιώνος τούτου.»

  6. Αθηνά Χαραλαμπίδου
    14 Ιουνίου 2015, 01:28

    Τη συζήτηση θα τη παρακολουθήσω αν και νομίζω πως θα είχε μεγαλύτερο ενδιαφέρον αν υπήρχε και ένας ιερέας τρίτος ομιλητής, προερχόμενος μάλιστα από τη τοπική κοινωνία. Οι θεολόγοι μπορούν να προσεγγίσουν το θέμα μόνο μέσα από την επιστήμη τους ενώ ένας παπάς.... θα μπορούσε να μας φωτίσει επί του πρακτέου...

Πείτε μας τη γνώμη σας
Τα σχόλια δημοσιεύονται άμεσα και είναι αποκλειστική ευθύνη του συντάκτη του σχολίου. Οι διαχειριστές της παρούσας ιστοσελίδας διατηρούν το δικαίωμα διαγραφής των σχολίων εκείνων που έχουν διαφημιστικούς σκοπούς, κρίνονται ως ρατσιστικά ή προσβάλλουν πρόσωπα.
Τοιχο-διωκτικά

Έρχονται όλα κάποτε μαζεμένα. Πού να πας τότε; Πού να κρυφτείς; Τι την έκανες την ανεπανάληπτη ζωή σου;

Τάσος Λειβαδίτης - Καντάτα , Κέδρος 1960
Ημερολόγιο Δράσεων και Εκδηλώσεων

Δεν υπάρχουν προγραμματισμένες Δράσεις για τις επόμενες ημέρες...

Newsletter