Σχόλια
Όλα στο φως!
9/12/2023

"Όλα στο φως" για τα προηγούμενα αλλά και για τα μελλούμενα, πριν τις αναθέσεις.

Μπάμπης Δαμουλιάνος Ευαγγελάτος
Τοπίο σε διχασμό (μέρος 2ο)
2/12/2023

Αγαπητά ξαδέλφια. Εάν, με θέλημα θεού, δεν έπεφτε εξ ουρανού ο εκ Ρωσίας ορμώμενος πόντιος Ιβάν ο τρομερός, να διαλύσει την ερυθρή «παράγκα», τώρα ο «δαφνοστεφανωμένος» έφηβος, εκ προοιμίου «διορισμέ

Δημήτρης Καλαμπούκας
Πάλι τα τανκς, πάλι η Ελευθερία ζητούμενο
17/11/2023

Ήμασταν 20 χρονών και γίναμε 70! ΔΕΝ ΤΟ ΠΙΣΤΕΥΩ!!! ''Κρατάω το στόμα μου κλειστό, τα χείλη μου ματώσανε κι αυτοί που μας προδώσανε ανέραστοι να μείνουν. Κουφάλες δεν ξοφλήσαμε, αυτό έχω μόνο να το

Τάκης Μάτσας ''50 χρόνια μετά την εξέγερση''
Ο κοινοβουλευτισμός και ο κομματισμός στην αποικία
11/11/2023

Αφοριστικό άρθρο." Η αριστερά συγκυριακά αυξομειώνει τα ποσοστά της, κάνει και άλματα που μένουν αιωρούμενα.Καταγγελιομανής, απόλυτα προβλέψιμη, ευνοεί το σύστημα εξουσίας που με δεξιοαριστεροκεντρώες

Τασία Μάρη
Ως ελάχιστο αίτημα για δικαιοσύνη και ελευθερία
7/11/2023

Η γεναιότητα σκόνταψε στη δουλικότητα

Μπάμπης Δαμουλιάνος Ευαγγελάτος

Μην το χάσετε!

"Αρκαδία Χαίρε" και Φίλιππος Κουτσαφτής την Κυριακή στο ΤΥΠΕΤ

Το Cine-Δράση, την Κυριακή 2 Οκτωβρίου, στην αίθουσα του πάρκου "Μ. Θεοδωράκης"* (ΤΥΠΕΤ), 8.00 το βράδυ, παρουσιάζει την ταινία «Αρκαδία Χαίρε», παρουσία του πολυβραβευμένου σκηνοθέτη της, Φίλιππου Κουτσαφτή, που μετά την προβολή, θα συζητήσει με τους θεατές για την ταινία του και όχι μόνο... 16 χρόνια μετά την «Αγέλαστο Πέτρα», το διασημότερο σύγχρονο ελληνικό ντοκιμαντέρ και εκείνο το οποίο έβγαλε από το μυαλό του θεατή ότι ταινία τεκμηρίωσης σημαίνει είτε παράθεση ιστορικών ντοκουμέντων είτε φυσιολατρικές και ηθογραφικές πληροφορίες τηλεοπτικής κοπής. Με μια ποίηση που ανάβλυζε από την πεζή καθημερινότητα, ο διευθυντής φωτογραφίας Φίλιππος Κουτσαφτής είχε καταφέρει να συνδυάσει το παρόν και το παρελθόν ενός γεμάτου αντιφάσεις τόπου, της ιερής και βιομηχανικής Ελευσίνας, κινηματογραφώντας με –συχνά υπερβάλλοντα– λυρισμό ένα συγκινητικό «παράπονο της Περσεφόνης». Με το ίδιο βλέμμα κοιτάζει τώρα την καρδιά της Πελοποννήσου, την Αρκαδία, και ακόμα πιο συγκεκριμένα την Τεγέα, μια περιοχή συνδεδεμένη με μυθολογικά στοιχεία, μείζονα ιστορικά γεγονότα και το όνειρο των Ρομαντικών περί ουτοπικού επίγειου παραδείσου («Et in Arcadia ego»). Ο σκηνοθέτης επιστρέφει με ένα πορτρέτο της Αρκαδίας, ένα λυρικό και ευαίσθητο εθνογραφικό - αρχαιολογικό οδοιπορικό, περιπλανιέται σε έναν τόπο μυστικιστικό, που μοιάζει να έχει ξεπηδήσει από τις σελίδες της Ελληνικής μυθολογίας και κουβαλάει ιστορίες, θρύλους και ανεξερεύνητα μονοπάτια. Βραβείο καλύτερης ελληνικής ταινίας της Διεθνούς Ένωσης Κριτικών Κινηματογράφου στο Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης. Το σπουδαιότερο καλλιτεχνικό προσόν του Κουτσαφτή είναι η διαυγής, αθώα ματιά με την οποία πλησιάζει κάθε φορά το υλικό του, κάτι που κάνει κι αυτό το ντοκιμαντέρ του να ξεχωρίζει από τις υπόλοιπες «προκατασκευασμένες» κινηματογραφικές αποδείξεις της αλήθειας. Η κάμερα του «Αρκαδία Χαίρε» στέκεται με την ίδια απροσποίητη ειλικρίνεια και δέος απέναντι σε έναν αρχαίο ναό, ένα οργωμένο χωράφι κι ένα πανηγύρι. Ανακαλύπτει τη μυστική τους σχέση μπροστά στα μάτια μας, μαζί μας, κι αυτό δίνει στην καταγραφή της αφενός καθαρότητα και αφετέρου μια γνήσια ποιητική διάσταση. Την τελευταία ενισχύει κι ένας προσωπικός, συχνά δοκιμιακός, συχνότερα όμως συναισθηματικός λόγος, που δανείζεται από Φερνάντο Πεσόα, Ζήσιμο Λορεντζάτο και Νικηφόρο Βρεττάκο, φορτίζεται από τη μουσική του Κωνσταντίνου Βήτα και περιγράφει μια παρηκμασμένη πραγματικότητα, αναζητώντας νοσταλγικά την Αρκαδία –όπως και προηγουμένως την Ελευσίνα– που χάθηκε παντοτινά. Μόνο που ο τρυφερός λυρισμός του Κουτσαφτή, ο οποίος μαζί με τη συγκίνηση κουβαλά κι έναν ρετρό συντηρητισμό, στηρίζεται εδώ σε μια χειμαρρώδη και περιγραφική αφήγηση, η οποία «καβαλά» την εικόνα, αδυνατίζοντας τη σιωπηλή, υπόγεια δύναμή της. Ίσως όμως αυτό, από την άλλη, να είναι, όπως και στην «Αγέλαστο Πέτρα», το «εμπορικό» προσόν μιας εκ φύσεως αντιεμπορικής ταινίας. (Κριτική: Αθηνόραμα) Ντοκιμαντέρ 2015. Διάρκεια: 90'. Κείμενα-Φωτογραφία-Σκηνοθεσία: Φίλιππος Κουτσαφτής. Μοντάζ Εικόνας & Ήχου: Ιωάννα Σπηλιοπούλου. Μουσική: Κωνσταντίνος Βήτα. Κάμερα: Νικόλας Καρανικόλας, Σταμάτης Κούρος. Προμοντάζ: Χρόνης Θεοχάρης, Ξενοφών Λατινάκης. O Φίλιππος Κουτσαφτής γεννήθηκε στη Ζαγορά Βόλου. Αρχικά σπούδασε μηχανολογία και στη συνέχεια κινηματογράφο στην Αθήνα, στη Σχολή Σταυράκου, τμήμα Διευθυντών Φωτογραφίας. Έχει εργασθεί, ως Διευθυντής Φωτογραφίας σε δεκαέξι ταινίες μεγάλου μήκους, πολλές από τις οποίες διακρίθηκαν σε φεστιβάλ της Ελλάδας και του εξωτερικού, σε ταινίες μικρού μήκους, καθώς και σε μεγάλο αριθμό προγραμμάτων για την Ελληνική Τηλεόραση. Εργάζεται επίσης ως σχεδιαστής φωτισμών σε θεατρικές, μουσικές και παραστάσεις χορού. Φιλμογραφία 1987 Σεμνών Θεών (μμ) 1988 Μια Μέρα με τον Μίνωα (μμ) 2000 Αγέλαστος Πέτρα 2007 To. Ra. Ke. (μμ) 2015 Αρκαδία Χαίρε *ΤΥΠΕΤ: το πάρκο που περικλείεται από τις οδούς Μπακογιάννη, Λυκαβηττού, Υμηττού και Πλαταιών, Βριλήσσια

ΣΧΕΤΙΚΑ: Συμβαίνουν στην πόλη μας
ΣΧΟΛΙΑ
Πείτε μας τη γνώμη σας
Τα σχόλια δημοσιεύονται άμεσα και είναι αποκλειστική ευθύνη του συντάκτη του σχολίου. Οι διαχειριστές της παρούσας ιστοσελίδας διατηρούν το δικαίωμα διαγραφής των σχολίων εκείνων που έχουν διαφημιστικούς σκοπούς, κρίνονται ως ρατσιστικά ή προσβάλλουν πρόσωπα.
Τοιχο-διωκτικά

Έρχονται όλα κάποτε μαζεμένα. Πού να πας τότε; Πού να κρυφτείς; Τι την έκανες την ανεπανάληπτη ζωή σου;

Τάσος Λειβαδίτης - Καντάτα , Κέδρος 1960
Ημερολόγιο Δράσεων και Εκδηλώσεων

Δεν υπάρχουν προγραμματισμένες Δράσεις για τις επόμενες ημέρες...

Newsletter