Σχόλια
Καλή Ανάσταση!
15/4/2025

Εξαιρετική η επιλογή του σπουδαίου Τάκη Σινόπουλου και του ''Καιόμενου'' Καλή ΑΝΑΣΤΑΣΗ

Tάκης Μάτσας ''Τιμωρία- κάθαρση- εκδημοκρατισμός''
Η εποχή του «Δεν Γνώριζα», απλά τελείωσε
29/3/2025

Τα τελευταία σύννεφα, τα οποία πιθανόν να έδιναν κάποιο άλλοθι στην «άγνοιά μας», πρέπει να ήταν πριν 5 χρόνια, με την προβολή του social dilemma, που επίσης πραγματεύονταν περίπου το ίδιο θέμα. Από τ

Δ.Κ.
ΤΡΑΓΩΔΙΑ ΚΑΙ ΕΛΠΙΔΑ
26/2/2025

Πολύ ωραίο άθρο κατά την ταπεινή μου γνώμη. Η διαλεκτική μέθοδος σκέψης στην υπηρεσία ΟΛΩΝ!

Μπάμπης Δαμουλιάνος Ευαγγελάτος
Τα προβαδίσματα και το διαζευκτικό ή αντί του εν ελλείψει: Ένα δίλημμα χωρίς περιεχόμενο
18/11/2024

Πράγματι, η Αποκεντρωμένη Διοίκηση, με τις ντιρεκτίβες της, μετατρέπει τους Δήμους σε τηλεκατευθυνόμενα νευρόσπαστα, ανελεύθερους, χωρίς πόρους, αρμοδιότητες, πρωτοβουλία, χωρίς ζωή.. απρόθυμους να ρί

Χαράλαμπος Λαζάνης
Το Πολυτεχνείο ζει
17/11/2024

''Εδώ σωπαίνουν τα πουλιά, σωπαίνουν κι οι καμπάνες, σωπαίνει κι ο πικρός Ρωμιός, μαζί με τους νεκρούς του. Κι απά στην πέτρα της σιωπής, τα νύχια του ακονίζει, μονάχος κι αβοήθητος, της

Τάκης Μάτσας '' ΤΟ ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΟ ΖΕΙ''

«Αντίο Τζούλια» από το Cine Δράση

Πέμπτη 10 Ιουλίου 2025, 9:00μμ, στο 3ο Δημοτικό Σχολείο Βριλησσίων

Το Cine Δράση συνεχίζει τις θερινές προβολές του την Πέμπτη 10 Ιουλίου στις 21:00 με την πολυεθνική παραγωγή «Αντίο Τζούλια» του Mohamed Kordofani. Ο σκηνοθέτης τοποθετεί στην καρδιά του πρωτότυπου σεναρίου του δύο γυναίκες που αντιπροσωπεύουν η κάθε μια ένα κομμάτι της διχασμένης χώρας του, του ενιαίου Σουδάν από το οποίο σύντομα θα αποσχισθεί το Νότιο. Αν και αντιτίθενται λόγω της θρησκείας και της κοινωνικής τους θέσης, οι δυο τους θα αναπτύξουν βαθιά φιλία που θα ενθαρρύνει την αμοιβαία χειραφέτησή τους σε μια κοινωνία γεμάτη ρατσισμό και δυσαρέσκεια όπου οι άνδρες είναι πιο πιθανόν να πάρουν τα όπλα για να αντιμετωπίσουν ο ένας τον άλλον παρά να αφιερώσουν χρόνο για ουσιαστικό διάλογο. Πέρα από τη φιλειρηνική του του διάσταση το φιλμ μεταφέρει ένα ελπιδοφόρο, φεμινιστικής απόχρωσης, μήνυμα για τη δυνατότητα ειρηνικής συνύπαρξης μεταξύ λαών πέρα και ίσως ενάντια στα όρια που θέτουν οι θρησκείες και τα οικονομικά συμφέροντα. Πρώτη σουδανική συμμετοχή στο επίσημο πρόγραμμα και Βραβείο Liberty στο Φεστιβάλ Κινηματογράφου των Καννών (2023). Λίγη ιστορική αναδρομή βοηθά στην κατανόηση της ταινίας. Το Βόρειο Σουδάν είναι μουσουλμανικό και το Νότιο χριστιανικό, ενώ όλος ο λαός του έχει μαύρο δέρμα. Για 1.400 χρόνια, οι πλούσιοι Βόρειοι Άραβες εκμεταλλεύονταν τους φτωχούς Νότιους ως σκλάβους. Η ταινία ξεκινά το 2005, όταν υπογράφηκε συμφωνία που επέτρεπε στους Νότιους να ψηφίσουν για την απόσχιση και συνεχίζεται μέχρι το 2011, όταν και πραγματοποιείται το δημοψήφισμα που την επικύρωσε. Δύο γυναίκες που ζουν στο Χαρτούμ βρίσκονται στο επίκεντρο της ιστορίας. Η Julia (Siran Riak) είναι χριστιανή. Στην αρχή της ταινίας, αυτή, ο σύζυγός της Santino (Paulino Victor Bol) και το 6χρονο παιδί τους, ο Daniel (Louis Daniel Ding), διώχνονται από το σπίτι τους και αναγκάζονται να ζήσουν με συγγενείς. Η Mona (Eiman Yousif), είναι Βόρεια μουσουλμάνα, μια πρώην δημοφιλής τραγουδίστρια της ανώτερης μεσαίας τάξης, ζει με τον σύζυγό της Akram (Nazar Gomaa) μια ζωή που φαίνεται καλή αν και υπάρχουν υπόγεια ρεύματα δυστυχίας. Το ζευγάρι δεν έχει καταφέρει να αποκτήσει παιδί, ο σύζυγος έχει πατριαρχική συμπεριφορά και είναι παθολογικά ζηλιάρης, τόσο που την ανάγκασε να εγκαταλείψει την επιτυχημένη της δουλειά ως τραγουδίστρια, την υποχρεώνει να φοράει νικάμπ εκτός σπιτιού, ενώ ελέγχει κάθε της κίνηση ακόμα και τα τηλεφωνήματα της. Εκείνη μαθαίνει να ζει στο ψέμα το οποίο κυριαρχεί σε κάθε στιγμή της ζωής της. Μια μέρα, καθώς η Mona επιστρέφει σπίτι με το αυτοκίνητο από μία κρυφή επίσκεψη σε συναυλιακό χώρο βρίσκει τη διαδρομή μπλοκαρισμένη λόγω των συγκρούσεων ανάμεσα σε δυσαρεστημένους χριστιανούς και τις αραβικές αρχές. Αναγκασμένη να οδηγήσει μέσα από μια γειτονιά με την οποία δεν είναι εξοικειωμένη, χτυπάει τον Daniel, που παίζει μπάλα στο δρόμο και τον εγκαταλείπει. Ο Santino θα την κυνηγήσει με την μοτοσυκλέτα του και όταν φτάνουν σπίτι της ο Akram βλέποντας έναν άντρα να κυνηγάει τη γυναίκα του βγάζει το νεοαποκτηθέν ρωσικό τουφέκι του και τον πυροβολεί θανάσιμα. Όσο η Julia και η οικογένεια της θεωρούν ότι ο Santino εξαφανίστηκε χωρίς λόγο, ένας γείτονας με διασυνδέσεις στο κυβερνητικό κόμμα και την ρατσιστική αστυνομία βοηθάει να αποσιωπηθεί η υπόθεση. Η Mona, επιδιώκοντας να μετριάσει τα αισθήματα ενοχής της, χωρίς να αποκαλύψει το ρόλο της στο θάνατο του Santino, εισχωρεί στη ζωή της ανυποψίαστης Julia, της προσφέρει δουλειά, στέγη, βοηθάει τον μικρό να πάει σε ένα καλό σχολείο και την ίδια να παρακολουθήσει μαθήματα. Στο φιλμ κυριαρχεί συνεχής ένταση που προκαλείται από την προσπάθεια της Mona να μην αποκαλυφθεί το μυστικό της και από την συγκινητική φιλία αυτών των δύο πολύ διαφορετικών γυναικών. Το ζητούμενο είναι αν αυτή η φιλία που ξεπέρασε τις θρησκευτικές ρατσιστικές προκαταλήψεις μπορεί να μείνει αλώβητη από τις εξελίξεις που προκαλούν αφενός η αποκάλυψη της αλήθειας και αφετέρου οι ιστορικές διαδικασίες και η απόφαση της Julia να ακολουθήσει τους ομόθρησκους της στο Νότο. To «Goodbye Julia», πρώτη μεγάλου μήκους ταινία του Mohamed Kordofani πηγάζει από την επείγουσα ανάγκη του να αφηγηθεί την τρέχουσα σουδανική πραγματικότητα και τη λιγότερο γνωστή ιστορία μιας χώρας που η οικουμένη θεωρεί ότι «κείται πολύ μακριά» για να την ενδιαφέρει. Ο σκηνοθέτης την αφηγείται με τη μορφή μιας ρεαλιστικής παραβολής όπου το πολιτικό και το ιδιωτικό αλληλεπικαλύπτονται αντικατοπτρίζοντας τον πολιτισμό αυτής της διχασμένης Βορειοανατολικής αφρικανικής χώρας. Αποδεικνύεται εξαιρετικά διορατικός για τη γεωπολιτική κατάσταση του Σουδάν, όπως προκύπτει και από την τελική σκηνή. Βασισμένος σε μια οικεία, μικρο-τοπική αφήγηση μεταξύ δύο χαρακτήρων καταφέρνει να θίξει ιστορικά ζητήματα δίνοντας ίση ή σχεδόν ίση, σημασία στους δύο κύριους γυναικείους χαρακτήρες, που εκπροσωπούν η κάθε μία και ένα διαφορετικό κομμάτι της πατρίδας του. Η πλοκή είναι έξυπνα κατασκευασμένη, έντονη λόγω της αρχικής δολοφονίας, ενώ λειτουργεί και ως μεταφορά για τους άχρηστους θανάτους που προκλήθηκαν στα χρόνια του πολέμου και τους οποίους οι τρέχουσες γενιές εξακολουθούν να θεωρούν δυσεπίλυτο βάρος, που δυσχεραίνει την ειρηνική συμβίωση των δύο γειτονικών πληθυσμών. Όσο για τον σύζυγο της Mona, παρά τον εγγενή ρατσισμό και τη βία του, δεν περιγράφεται από μια ασπρόμαυρη οπτική γωνία και εγείρει επίσης πραγματικά ερωτήματα σχετικά με τις διαιρέσεις στην κοινωνία, που αντικατοπτρίζονται στις αντιφάσεις της συζύγου του. Η δύναμη του κινηματογράφου φαίνεται όταν ως τέχνη εστιάζει σε κοινωνικά ζητήματα, λογική που υπηρετεί ο Kordofani τοποθετώντας την πλοκή του σε ένα πλαίσιο όπου οι θάνατοι μπορούν να διαπραχθούν στους δρόμους με τη συνενοχή των αστυνομικών αρχών χωρίς καμία παρέμβαση του δικαστικού συστήματος, προς όφελος ενός μέρους του πληθυσμού. Σουδάν, Σουηδία, Γερμανία, Σαουδική Αραβία, Γαλλία, Αίγυπτος. Δραματική, 2023. Διάρκεια: 120’. Σενάριο-Σκηνοθεσία: Mohamed Kordofani. Πρωταγωνιστούν: Eiman Yousif, Siran Riak, Nazar Gomaa, Ger Duany, Paulino Victor Bol, Louis Daniel Ding, Stephanos James Peter. * Οι καλοκαιρινές προβολές του Cine-Δράση πραγματοποιούνται κάθε Πέμπτη στις 9.00 το βράδυ, στο 3ο Δημοτικό Σχολείο Βριλησσίων (25ης Μαρτίου & Μακεδονίας)

ΣΧΕΤΙΚΑ: Συμβαίνουν στην πόλη μας
ΣΧΟΛΙΑ
Πείτε μας τη γνώμη σας
Τα σχόλια δημοσιεύονται άμεσα και είναι αποκλειστική ευθύνη του συντάκτη του σχολίου. Οι διαχειριστές της παρούσας ιστοσελίδας διατηρούν το δικαίωμα διαγραφής των σχολίων εκείνων που έχουν διαφημιστικούς σκοπούς, κρίνονται ως ρατσιστικά ή προσβάλλουν πρόσωπα.
Τοιχο-διωκτικά

«Με το κράτος, όταν αυτό αποφασίζει να κάνει κάτι, δεν μπορεί να τα βάλει κανείς. Θα τον ισοπεδώσει».

Γ. Φλωρίδης, υπ. Δικαιοσύνης, 25 Απριλίου 2025, ΣΚΑΪ.
Ημερολόγιο Δράσεων και Εκδηλώσεων

Δεν υπάρχουν προγραμματισμένες Δράσεις για τις επόμενες ημέρες...

Newsletter