Σχόλια
Καλή Ανάσταση!
15/4/2025

Εξαιρετική η επιλογή του σπουδαίου Τάκη Σινόπουλου και του ''Καιόμενου'' Καλή ΑΝΑΣΤΑΣΗ

Tάκης Μάτσας ''Τιμωρία- κάθαρση- εκδημοκρατισμός''
Η εποχή του «Δεν Γνώριζα», απλά τελείωσε
29/3/2025

Τα τελευταία σύννεφα, τα οποία πιθανόν να έδιναν κάποιο άλλοθι στην «άγνοιά μας», πρέπει να ήταν πριν 5 χρόνια, με την προβολή του social dilemma, που επίσης πραγματεύονταν περίπου το ίδιο θέμα. Από τ

Δ.Κ.
ΤΡΑΓΩΔΙΑ ΚΑΙ ΕΛΠΙΔΑ
26/2/2025

Πολύ ωραίο άθρο κατά την ταπεινή μου γνώμη. Η διαλεκτική μέθοδος σκέψης στην υπηρεσία ΟΛΩΝ!

Μπάμπης Δαμουλιάνος Ευαγγελάτος
Τα προβαδίσματα και το διαζευκτικό ή αντί του εν ελλείψει: Ένα δίλημμα χωρίς περιεχόμενο
18/11/2024

Πράγματι, η Αποκεντρωμένη Διοίκηση, με τις ντιρεκτίβες της, μετατρέπει τους Δήμους σε τηλεκατευθυνόμενα νευρόσπαστα, ανελεύθερους, χωρίς πόρους, αρμοδιότητες, πρωτοβουλία, χωρίς ζωή.. απρόθυμους να ρί

Χαράλαμπος Λαζάνης
Το Πολυτεχνείο ζει
17/11/2024

''Εδώ σωπαίνουν τα πουλιά, σωπαίνουν κι οι καμπάνες, σωπαίνει κι ο πικρός Ρωμιός, μαζί με τους νεκρούς του. Κι απά στην πέτρα της σιωπής, τα νύχια του ακονίζει, μονάχος κι αβοήθητος, της

Τάκης Μάτσας '' ΤΟ ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΟ ΖΕΙ''

"Ανάσα ελευθερίας" από το Cine Δράση

Πέμπτη 12 Δεκεμβρίου 2019, 8:15΄μμ, ΤΥΠΕΤ

Ισλανδία, 2018. Διάρκεια: 95'. Σκηνοθεσία - Σενάριο: Ísold Uggadóttir. Πρωταγωνιστούν: Kristín Þóra Haraldsdóttir, Babetida Sadjo, Patrik Nökkvi Pétursson, Þorsteinn Bachmann, Gunnar Jónsson, Sveinn Geirsson. Η νεαρή Ισλανδή Ísold Uggadóttir κάνει το εντυπωσιακό σκηνοθετικό και σεναριακό της ντεμπούτο με την «Ανάσα Ελευθερίας» ένα φιλμ ρεαλιστικό και βαθιά ανθρωπιστικό που κινείται στα βήματα του σινεμά του Κεν Λόουτς και των αδελφών Νταρντέν. Φιλμ που εντυπωσίασε κοινό και κριτικούς και απέσπασε το Βραβείο Σκηνοθεσίας στο Φεστιβάλ του Σάντανς (2018), το Βραβείο Κοινού-Fischer στο Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Αθήνας «Νύχτες Πρεμιέρας» (2018) και το Βραβείο της Διεθνούς Ένωσης Κριτικών στο Φεστιβάλ του Γκέτεμποργκ την ίδια χρονιά. Η «Ανάσα Ελευθερίας», είναι ταυτόχρονα ένα ζεστό κοινωνικό δράμα και ένα σχόλιο για το προσφυγικό, την οικονομική κρίση, τον επαναπροσδιορισμό της οικογένειας, τη διαφορετικότητα. Ένα έργο που αναδεικνύει τα καλύτερα στοιχεία κάθε θεατή και κινητοποιεί την ευαισθησία και την ανάγκη κατανόησης του «άλλου» πέρα από τις προσταγές των νόμων και τις ατομικές αγκυλώσεις. Μια πραγματική Ανάσα Ανθρωπιάς και Ελευθερίας. Στο Ρέικιαβικ της Ισλανδίας ζει η Λάρα μια νεαρή ανύπαντρη μητέρα, άνεργη και καταχρεωμένη που προσπαθεί να ξεφύγει από ένα δύσκολο παρελθόν της και να εξασφαλίσει στέγη και τροφή για τον μικρό της γιο. Απογοητευμένη από την πενιχρή οικονομική της κατάσταση βλέπει ξαφνικά τη ζωή της να βελτιώνεται όταν της ζητούν να εκπαιδευτεί για να εργαστεί στο τελωνείο του αεροδρομίου ως ελεγκτής διαβατηρίων. Στη διάρκεια της βάρδιας της, στην πρώτη της κιόλας ημέρα στη δουλειά, διορθώνοντας την παράλειψη ενός συναδέλφου της θα εντοπίσει ότι τα ταξιδιωτικά έγγραφα μιας επιβάτιδας είναι πλαστά. Η κάτοχος τους μια επίσης ανύπαντρη μητέρα, πρόσφυγας από την Γουινέα-Μπισάου ταξιδεύει παράνομα στον Καναδά, με την αδελφή και την κόρη της για να ενωθεί με την υπόλοιπη οικογένεια της. Ο υπερβάλλον ζήλος της νεοδιορισμένης Λάρα θα καταστρέψει τα όνειρα της να ξεφύγει από τη σκληρή πραγματικότητα της πατρίδας της και τον θανάσιμο κίνδυνο που αντιμετωπίζει εκεί λόγω των σεξουαλικών προτιμήσεων της. Εξ αιτίας της Λάρα δεν θα επιβιβαστεί στο αεροπλάνο και αντί να της χορηγηθεί άσυλο θα συλληφθεί και θα μεταφερθεί σε κέντρο κράτησης. Αλλά καθώς η ζωή παίζει πάντα περίεργα παιχνίδια οι δρόμοι των δύο γυναικών συναντιούνται πάλι και πάλι. Παρόλες τις πολιτιστικές διαφορές και τις αντιξοότητες και παρά το γεγονός ότι η μία είναι υπαίτιος της δυστυχίας της άλλης ανάμεσα τους θα δημιουργηθεί ένας δυνατός και άρρηκτος δεσμό. Και οι δυο αντιλαμβάνονται ότι αυτή η σχέση είναι ίσως και η μόνη τους ελπίδα απέναντι σε ένα άδικο και απρόσωπο σύστημα και ότι η μεταξύ τους αλληλεπίδραση θα τις βοηθήσει να βάλουν ξανά τη ζωή τους στο δρόμο που επιθυμούν. Η Ísold Uggadóttir διαπραγματεύεται το θέμα της δίνοντας έμφαση σε χαρακτηριστικά όπως η τρυφερότητα, η αγάπη, η ειλικρίνεια, ο αυθορμητισμός, η αλληλεγγύη, η φιλία. Αναπτύσσει επί της οθόνης δύο στιβαρούς γυναικείους χαρακτήρες. Σκιαγραφεί διακριτικά τη μεταξύ τους ιστορία. Αποφεύγει συναισθηματικές παγίδες και φτηνούς μελοδραματικούς εκβιασμούς. Εξετάζει τα θέματα της με ψύχραιμο και ρεαλιστικό βλέμμα κόντρα στο ρεύμα της εποχής που επιτάσσει την όξυνση των κοινωνικών αντιθέσεων, την διόγκωση των αδικιών σε βάρος των αδύναμων και ευνοεί εμπάθειες, υπερβολές, απολυτότητες. Καταγράφει με ειλικρίνεια και σεβασμό τη δραματική πραγματικότητα της σύγχρονης μετακίνησης πληθυσμών και περιγράφει τα ουσιαστικά προβλήματα επιβίωσης ανθρώπων που ζουν με τα ψίχουλα που τους δίνονται ως μισθός «έναντι απασχόλησης». Έχει συγκεκριμένη αντιρατσιστική θέση χωρίς όμως να κατακρίνει τις ανθρώπινες αδυναμίες ακόμη και όταν, όπως κάποιες της Λάρα, καταλήγουν να βάζουν σε κίνδυνο το πιο αγαπημένο της άτομο, το παιδί της. Περιγράφει εντυπωσιακά την απρόσμενη συνάντηση των δύο γυναικών, αιχμάλωτων σε πρωτόγνωρες καταστάσεις που φαινομενικά έχουν αντικρουόμενα συμφέροντα, αλλά στην ουσία έχουν πολλά κοινά στοιχεία. Και οι δύο τα βγάζουν πέρα με δυσκολία. Και οι δυο είναι εξόριστες από το όνειρο της σύγχρονης κλειστής Ευρώπης. Καθοριστική στο εξαιρετικό αποτέλεσμα είναι η συμβολή των δύο πρωταγωνιστριών Kristín Þóra Haraldsdóttir, Babetida Sadjo και του μικρού Patrik Nökkvi Pétursson στο ρόλο του γιου της Λάρα. Και οι τρεις με ερμηνείες ταλαντούχες, ρεαλιστικές, ζεστές συνθέτουν τρεις χαρακτήρες συγκινητικούς και μια όμορφη ομάδα που ο καθένας θα ήθελε να είναι μέλος της. *Οι χειμερινές κινηματογραφικές προβολές του Cine-Δράση πραγματοποιούνται κάθε Πέμπτη, 8.15 το βράδυ στην αίθουσα "Ν. Εγγονόπουλος" του πάρκου "Μ. Θεοδωράκης" (ΤΥΠΕΤ), Π. Μπακογιάννη 38-42, Βριλήσσια.

ΣΧΕΤΙΚΑ: Συμβαίνουν στην πόλη μας
ΣΧΟΛΙΑ
Πείτε μας τη γνώμη σας
Τα σχόλια δημοσιεύονται άμεσα και είναι αποκλειστική ευθύνη του συντάκτη του σχολίου. Οι διαχειριστές της παρούσας ιστοσελίδας διατηρούν το δικαίωμα διαγραφής των σχολίων εκείνων που έχουν διαφημιστικούς σκοπούς, κρίνονται ως ρατσιστικά ή προσβάλλουν πρόσωπα.
Τοιχο-διωκτικά

«Με το κράτος, όταν αυτό αποφασίζει να κάνει κάτι, δεν μπορεί να τα βάλει κανείς. Θα τον ισοπεδώσει».

Γ. Φλωρίδης, υπ. Δικαιοσύνης, 25 Απριλίου 2025, ΣΚΑΪ.
Ημερολόγιο Δράσεων και Εκδηλώσεων

Δεν υπάρχουν προγραμματισμένες Δράσεις για τις επόμενες ημέρες...

Newsletter